It's been a while now...

Godmorgon peeps !
Hoppas alla mår bra därute i cyberspace. Den här lilla tjockisen mår rätt så bra just nu har sovit massor inatt. Jag har turen att Elias sover under natten och bökar på dagtid. 77 dagar kvar till bf datum nu och det känns i min kropp att jag har noll kondition kvar och att jag är riktig tung nu. 70 kg på min lilla kropp är mkt.


Jag unnar mig lite mer på helgen och sköter mig på vardagarna. Så idag känns det i kroppen att jag åt mer mat igår då vi var bjudna på Davids fars 60 års kalas. Bosses fru lagar grymt thai mat och jag älskar när hon gör sina vårrullar, MUMS MUMS. Kalas är nog lite annorlunda då det är verkligen fest med en massa glada thai tjejer. Det var grymt mysigt måste jag säga. Igår åt jag lite prinsess tårta och jagbrukar inte gilla prinsess tårta direkt , dock denna var riktig fräsch och gott.


Som många andra gravida kvinnor så orkar jag inte direkt vara uppe så sent så när jag kommit hem somnade jag en stund i soffan . Blev väckt då David och Jessica ville kolla på film så jag gick upp till min säng. Tröttheten är inget jag kan kontrollera då den slår till är jag sjukt trött.


Jag tänkte testa träningen igen och se om magen tilllåter det. Jag har nog mer tid nu då snön verkar försvinna nu. Det ska snöa idag tydligen och nästa helg men all snö på tak är nästan borta. Synd då man hade skaffat riktig bra killar som man trivdes att jobba med. Tillbaka til nu så hoppas jag på att ej ha sammandragningar då jag vill röra på mig. Jag är i vecka 29 imorgon så man säger går in mot vecka 30. Men Elias fåt komma gärna efter vecka 35 då är han färdig om man säger så. Just nu lungorna ska utvecklas lite till och öka i vikt.


Nu är det klart och bestämt vi ska sälja huset och snarrast möjligt dessutom. Det har varit på gång länge nu men vi får göra allt nu innan bebisen kommer. Vart ska vi bo sedan vet jag inte men jag letar lägenhet just nu som en tok. Ska ringa runt imorgon och se om man kan träffa dom. Beslutet om huset känns både tråkigt men också bra då vi kommer kunna betala av en del skulder då är vi nog på plus minus noll. Dessutom uppvärmningen av detta hus kostar en förmögenhet och det tycker inte jag om alls. Varje vinter så går sjukt mycket tusen lappar på el. En annan sak är att det är mycket att städa också 244kvm är inte att leka med. Dock älskar jag området det är det som känns tungt. Jag känner mig trygg här. Det är inte lätt att vara vuxen ibland man får gå igenom rätt mycket stress och att göra det gravid dessutom är mindre plus.

Det posetiva är att 2011 kommer vara året där man har avslutat alla gamla misstag man har begått som kostat  en pengar och tid. Detta kommer bli året då jag kommer känna mig fri och ha en familj som jag kommer kunna ha mer tid till . Gissa om man har lärt sig mycket av sina snesteg. Största läxa jag har lärt mig att man kan inte lita på VÄNNER när det kommer till business det kan kosta tid många år av ditt liv. Det kostade mig och David snart 6 år och hårt arbete och slit . Så kallade vänner kan lämna dig i sticket utan förvarning .


Många säger jag klarar sjukt mycket stress , så när jag är stressad många andra skulle ligga hemma och andas med en påse runt munnen . Jag tror att jag bara kan kontrollera allt eller så är jag stress tålig. För fem år sedan lärde jag mig the hard way hur det känns att bli sviken av en vän . Någon man trodde var ens vän i allafall. För han finns inte här nu för att hjälpa oss efter det han gjorde. Det som stör mig är hur han inte har skam i kroppen att vilja hjälpa att fixa till skadan han skapat genom sina dåliga beslut. Jag och David har analyserat allt och sett våra misstag och tar ansvar för dom , det är nog tack vara det att DM TAK AB går så sjukt bra idag . Att få ett företag att gå bra krävs hårt arbete. Trust me det finns dagar jag vill inte ha företag mer och bara vara vanlig anställd. Att ha känslan att när dagen är slut så är det slut inge mer samtal och inte sitta vid datorn och jobba för att hinna med allt. Men min kära man får mig alltid på bättre tankar att vi är snart i mål.

Nu är målet så nära så nära att man vill att allt ska gå bra. Min största oro är att flytta höggravid usch usch !!! Men att flytta och starta en ny kapitel ska bli spännande och dessutom med en ny familje medlem. Jag har väldigt få vänner men dom jag har är vänner. Min man är min bästa vän och han syster Anna är nog i kategorin bästa vän. Jag vet att dom är alltid där för mig oavsett och jag tror inte att det finns många därute som har många vänner som kommer alltid ställa upp. Jag , anna och David är dom tre musketörerna vi har gått igeom allt och kommer ut som vinnare. Utan dom två hade det inte gått för vi kompletterar varandra så sjukt bra.


Nu till lite roligare nygheter peeps :o) jag har äntligen hittat en ny tränings partner. En av mina anställda Timothy ska börja hård träna med mig efter Elias är född. Jag trivs bättre med att träna med killar då dom är oftast stärkare och jag gillar att jaga deras vikter . Det  ser jag så fram emot att få tillbaka min styrka och kontrol över min kropp . Inge mer ont i ryggen som  man har nu gravid det enda smärta jag vill känna är träningsvärk. Men det bästa av allt är att träna för att det är KUL!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0