Får skriva här nu

Jag har problem med min andra blogg så jag skriver gär ett tag får se hur jag känner för att skriva på den andra jag har. Vet inte varför den strular men den gör det.


Imorgon är jag i vecka 16+0 tänk att tiden går fort. Jag har märkt att jag har visa dagar jag vill knappt ha mat men dom dagarna jag känner mig grinigast och tröttast vill jag bara äta och fylla på och sedan sova. I söndags kom jag hem från min efterlängtat semester och jag hade gått upp 2 kg typ under en vecka!!! Ja ja 4 kg plus hittils bara att vara nöjd och sköta kosten någorlunda.

Tanken med maten då min kropp lagrar gärna fett fort är att välja bra produkter samt att försöka vinna över sötsuget när den sitter in. Om ni har några bra hälsotips skriv gärna en kommentar . Målet med denna graviditet är att må bra och inte gå upp 25 kg . 12 kg Anser jag vara lagom så jag bör passa mig. Magen växer fint som ni såg på bilden jag lade upp igår. Söt liten bulle tycker dom flesta.

Igår var min första tränings pass och jag körde ryggen , gud va skönt för idag har jag träningsvärk.Körde en kanon pass och jag var så nöjd. Jag blir fruktansvärt pigg av träningen konstigt nog. Är piggare när jag kommer hem än innan jag åker hemifrån. Men kroppen mår bra av att träna. En sak har jag fått höra att en förvältränad kvinna kan ha en svår och tufft förlossning om magmusklerna är för tränade. Tydligen öppningsfasen kan ta lång tid. Får se hur det blir i april då när jag ska föda min efterlängtat älskling.

Just nu är jag så trött att jag måste sova. Inge bra dag direkt men tar nya tag imorgon.

Kommentarer
Postat av: marika viktorsson

hej! grattis till lille/a i magen. jag väntar också litet som beräknas i april, så kul att hitta andra som ligger i ungefär samma vecka som en själv. jag är i v 13 nu :) kram

2010-10-22 @ 13:06:58
URL: http://marikaviktorsson.blogg.se/
Postat av: Ellie

Äter du mycket nu under graviditeten?. Jag åt som en häst första veckorna av graviditeten men gick knappt upp något alls endå. Jag tänkte att skulle detta fortsätta så skulle jag nog se ut som en julgris då jag har lätt för att gå upp i vikt. Dock la sig det och nu äter jag precis som vanligt med undantag att jag äter det jag är sugen på när det väl sätter in. Dricker massor med mjölk nu så jag känner mig som en liten kossa men det är ju bra med mjölk så det är ju tur det :). Har gått upp ca 8,2 kg hittills till mina 29 veckor. Ät på som du brukar så kan det nog inte gå fel.

Lycka till!

2010-10-29 @ 17:55:07
URL: http://ellielilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0