träningsvärk som duger gott och väll

Alltså i fredags började jag träna igen och jag körde vader ,mage och axlar , jag kan inte fatta hur jag lyckats få denna enorma träningsvärk i mina axlar , det gör så otroligt ont och dom är sjukt slut . Inatt kunde jag inte sova på sidan så det kändes i muskeln . Jag attakerade muskelön rätt bra men hade inte den blekaste aning att det skulle kännas såhär alls .

Så imorse började jag dagen med 90 min med tjejerna och vi var alla tröttare i benen idag än igår morse :o) och eftersom det var plus grader så var det halt ute så vi fik vara lite mer försiktiga. Men herre gud va vackert det var ute imorse , himlen var röd och det var så otroligt fint .



Vi pratade en hel del om mat medans vi promenerade och hur mycket skit mat företagarna lägger i färdig mat bland annat . Varför tillsätta så otroliga onödiga ämnen i maten . Som till exempel kött slakterier som röker inte köttet som dom brukade göra tidigare back in the day :o) dom sprayar köttet så att den smakar rökt  och det är fusk anser jag . Kvaliten på maten har helt enkelt sjunkit otrligt mycket .  Varför har dom flesta blivit så lata att laga mat i köket? när jag handlar så kan jag inte låta bli att titta vad dom andra har i sina kundvagner det är något jag började titta lite mer när jag var på diet. Kanske för jag hade inte många ätardagar så jag blev suktat av vad dom andra hade i deras kundvagner. heheh
Färdiga köttbullar, pizza, sylt, färdig potatis gratäng, choklad och mycket , godis , vitbröd , majonäs ,  detta är bara en liten del av det som är stardard i en vanlig svenson familj kundvagn .. Handlar man på Lidl så brukar man se mkt korv , godis , chips ja you name it det är billigt att ha godis med massa socker i så alla köper . Jag åt choklad själv under julen och kunde knappt sluta för det var så otroligt gott . Jag fik ta fram fröken diciplin för att inte gå ta då jag vet vart jag lade chokladen , annars kommer jag bara må dåligt av att jag blivit socker beroende och gå upp i vikt otroligt fort då kroppen min av sin natur lagrar fettet otroligt lätt ( tycker jag själv)



Vissy ser jag snygg ut på bilder ?? verkligen inte men så ser jag ut tidigt på morgonen hahahah . Vem bryr sig bara om den yttre inte jag iallafall det är viktig att jag mår mentalt och i själen ( om man kan säga så ) Fitness livet är bara en liten del av mitt liv och det som jag lovat mig själv är att bli en bättre mor då jag var länge på diet och därför var trött under visa perioder och det väkte en ångest som var inte roligt . Men mina barn som är så otroligt snälla ( inte alltid) hahah dom berömer mig för dom anser att jag är en bra mamma . Då måste man ändå känna att man har lyckats eller hur ? Så varför har man detn här kraven att man måste jämt bli bättre på det man gör . Att vara föräldrar är en äventyr som varar livet ut . Och jag ska njuta av att jag är en bra mor .

Dagens titt i spegeln gik bättre jag börjar vänja mig att jag inte kan vara så himla deffad året om , eller jag kan om jag vill men då krävs det så otroligt mycket tid och om jag ska vara ärlig den tiden lägger jag hellre på min familj och lär mig att hålla bra matvanor offseason . Det är ändå som min coach säger det är på scen det gäller eller hur .

Jag respekterar  fitness tjejerna som vill hålla en kanon form offseason men dom jag har läst om dom flesta har inte barn att tänka på . Mitt bettende och min mans den avspeglar på våra barn . Man kan leva sunt men allt går till en gräns tycker jag. Min son väger sig för han ska vara typ deffad , han till och med kallade mig tjock efter tävling då jag fort gik upp 9 kg . Det fik mig att tänka mycket för eftersom han tycker muskler och det är så otroligt coolt så tyckte han nog att han hade en cool morsa. Men han ska inte behöva väga sig , det är något han började när jag dietade. Så man måste vara försiktig . Här ser ni en bra exempel av hur mycket ansvar man bär som förälder och hur viktig det är att man kommunicerar med sina barn på ett bra sätt, inte svär mm man måste hela tiden tänka och lösa eventuella problem som dyker upp.


Idag är jag ledig från träningen helt  då menar jag styrka helt klart och det känns skönt jag vill verkligen vila idag känner jag. Min mens kom i torsdags och resan har varit rätt så känslosam med alla hormoner så blåste över mig . Men det känns mycket bättre idag så det känns riktig skönt .

Ha en under Söndag
Stora Kramar Vanni

Kommentarer
Postat av: David Frykman

Otroligt bra sagt ang ansvaren som förälder!

2009-01-11 @ 16:46:13
URL: http://davidfrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0