Söndagar dagen man ska ladda om

Säöndagar är dagen man brukar få koppla av och bara få vara. Barnen har haft grymt mycket energi dom senatse dagarna och det är ju riktig kul samtidigt är man en trött mor kan det bli lite för mycket ibland . Neo var som en pingis boll han bara hoppase hit och ditt och ville retas med Matrin . Jag fik ha en ordentligt snack med honom då det vart för mycket liv och sedan tjafs. Det är kul att se hur han testar olika saker för att försöka få det han vill *ler* den senaste på listan av värdiga saker att testa på mamma var att tvinga sig till gråt. Jag kan inget annat än att börja skratta i början då det ser riktig löjligt ut men efter 100 gånger blir det lite väll mycket och jag till slut sade till på skarpen .

David mår rätt ok odag vilket underlättar också för mig . Det tar energi även om det är inte jag som dietar . Men jag tycker vi klarar detta riktig bra ihop . Jag har jobbat och pratat en hel del om mina tankar och jag kan säga att det känns riktig bra att ha fått så pass bra svar ifrån er så tack . Jag vet att jag har en väg tillbaka speciellt med min kropp jag känner hur otroligt hormonel jag är just nu . Visa dagar är riktig bra medans nästa känner jag mig ledsen . Men jag vet att utan stress kommer det komma i ordning .

Jag jobbar nu mot nästa mål dock kan det var tid nu att ta min vilo vecka , jag har grymt svårt att ta den måste jag erkänna det kliade i hela min kropp efter bara fredagen vila . Men jag tycker att det är bäst för min kropp att vila då den känns rätt trött. Dessutom har jag olika symptom då jag är konstant trött måste se signalerna i tid . Så vecka 6 är det vila ska hjälpa min väninna i mål först då hon ska fira 45 !!! Helt jävla grym hon har ju gått ner nästan 15 kg nu så detta är stort och det ska firas ordentligt !!!!

Idag körde jag extra axlar då David hade cardio och gissa till min förvåning , jag hade den bästa kontakten med axlar någonsin efter behandligen jag fil och mina lats såg ut att komma fram lite bättre hur som klarade jag en 3a i sminthen bakom nacken med 30 kg på stången och den här sminthen väger 29 så total vikt 59 kg !!!!! yeah jag var så glad för detta för det kändes bara riktig bra idag . I was in da groooooooooooooove

Jag känner att PMS week har börjat redan och den är rätt jobbigt . Så det blir till att ta bra med calmag nu i tid så att när kärringen anländer blir det inte så smärtsam alls. Hur mycket vitaminer tar ni varje dag`? Jag tar själv 6 multivitaminer varje morgon med mina omega 3 . C vitamin , zink , kalium mm

Nä dax att natta mina grabbar nu och sedan sätta på sig myskläderna . Imorgon bitt ska jag heja på kattis under sin morgon runda som vi för övrigt körde idag och det var så himla halt ute jösses .

Dagens posetiv : Glad över den extreme bra kontakt med axlarna
Dagens Negativ: Mindre glad över tanken att det finns folk utan mat i afrika :o(
Kram på er
OCH TACK FÖR ATT NI FINNS !!!!


Kommentarer
Postat av: Therese Persson

Hej Vanessa :)

följer din blogg det jag hinner med :)

kul det gått s bra för dig och hoppas du snart finner en bra vardagsbalans igen :) Kram Tess

2009-01-25 @ 22:58:36
Postat av: Anonym

Tänkte på dedär me multivitaminer och sådär.. Du ser ut att äta en väldigt bra och varierad kost och behöver ju absolut inte äta dessa tillskott. Det är vanligt att det just är dom som varierar kosten som oxå äter tillskott men det är kanske inte just vi som behöver dom. zink å kalium kan man dock ta! =) Gillar din blogg !

2009-01-26 @ 08:46:13
URL: http://www.metrobloggen.se/rebeccaes
Postat av: Anonym

Tänkte på dedär me multivitaminer och sådär.. Du ser ut att äta en väldigt bra och varierad kost och behöver ju absolut inte äta dessa tillskott. Det är vanligt att det just är dom som varierar kosten som oxå äter tillskott men det är kanske inte just vi som behöver dom. zink å kalium kan man dock ta! =) Gillar din blogg !

2009-01-26 @ 08:48:18
URL: http://www.metrobloggen.se/rebeccaes
Postat av: Bitte

Låter som att din kropp längtar efter vila även om inte du vill :-). Tillåt dig själv att ta ledigt ordentligt nästa vecka (minst) så ska du se att din pigghet kommer tillbaka. Låter inget vidare med pms, hjälper calmag mot det? Kanske skulle testa det i så fall, tror resten av familjen skulle uppskatta det :-)

2009-01-26 @ 11:58:36
URL: http://bitte-blansch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0