Nya rutiner , nya planer , ny medlem på diet

Så vi 'är inne på 2009 edan och vi avslutade nyår med några vänner som man har kommit nära under 2008 . Vi var 12 vuxna och 8 barn här hemma hos mig så jag har handlat , städat , tränat och planerat lite inför min mans diet . Det är ju nya rutiner som vi måste komma in i rätt fort för att det ska kunna funka. Under jul ledigheten så lade vi oss rätt sent typ 2 på morgonen och det funkar inte nu när David ska upp tidigt för att köra sin morgon cardio .

Jag är uppriktig förvånad hur folk kan klaga på att jag ville bara ha röster och nu orkar inte skriva i min blogg . Vad är det för stil och dessutom vara jävla anonym fegis. Jag blir så himla less på hur folk tar för givet att man ska bara leverera jämt. Det har varit jul ledighet och dessutom nyår får jag inte ge min familj mer tid ???? är det så himla fel . NEJ !!! skärp er .

Sedan tänker jag ta kål på ryktet som går att jag har röstat på mig själv 300 gånger inför bopdys omslag tävling . FEL FEL FEL jag har röstat 1 gång och det var på min vän JOhan Malm ! Nu är det uppklarat tror ni mig inte så är det ert proplem.

Igår inledde min man sin diet och han ska dieta i 14 veckor så det är tillbaka till att laga massa diet mat och ha matlådor i kylskåpet.. Han kommer äta torsk så han önskade sig mina torsk burgare . Imorse körde vi cardio ihop då jag kommer få köra cardio på helger endast.  Vi har fått lägga om tränings schemat så att det passar oss båda för nu är det min tur att ge tillbaka och hjälpa med allt. Så vi har planerat massor!

Inte nog med att han ska dieta så fyllde Jessica 13 den 1a jan så nu är jag morsa till en tonårs flicka hjälp tiden går riktig fort . En av mina nyårs löften är att bli en bättre mor så det kommer bli lite mer aktiviteter så det innebär att jag måste skaffa körkort. Jag kommer behäöva ha den ändå  då jag ska hjälpa mer med grabbarna under sommaren också på jobbet.

Nu är det min tur att anpassa sig efter någon annan och jag ska vara ärlig det var lite knepigt i början . Nu är det mycket bättre och jag känner mig riktig glad att David kör på  och är så fokuserad.

Nyårsafton var otroligt skoj , vi hade 3 rätters middag och jag lovar coach var i högform . Dock hade dom flesta glömt bort att säga att man skulle vara i bra form inför festen , coach var ju i topp form för han skulle vara hårdast på nyårsafton men tightas av alla var nog David ;o) hahah . Jag och Johan som är kcal känsliga var dom enda som inte räknade kcal *asg* för det suntes på oss båda två hhahhaha men men nya tider som sagt.  Oxfile provecale , laxrullar , potatiis gratäng och efterätten var Gino mums mums . Jag hade också bakat massa bullar och pizza bullar . Hanna från Body tidningen var här med Linus . Johan Ederer var på plats med Fredrik och hans tjej . Min granne Marita med familj fanns också på plats . Sedan hade min dotter en vännina som firar alltid nyår med oss.

Någon på festen drack vin som om det vore cola light *asg* och jag kan säga att jag måde bra ändå tills jag drack lite bailys då small det till men som tur var så var klockan redan halt två  och barnen var i säng *puh* Men det var en underbar bra kväll och en otroligt bra start på året. 1a jan dotter fyllde 13 år , massa små tjejer här hemma hos oss och vanni hade mysdag med familj och peter och Camilla. Åt på vega baren och bara helt enkelt njöt av sällskapet. 2 a jan Jobb och diet start och planering för året. Idag , cardio , laga, mat , åka och shoppa med barnen , träna , laga mer mat och nu äntligen får jag sitta ner i några minuter och bara slappna av och andas.

Imorgon bitti upp innan sju kör cardio och sedan ge alla barn frujkost och sedan ska vi alla köra Jessica till centralen då hon ska åka bort till sälen i 4 dagar med skolan . Vad händer mer Jo Ben kommer hem imorgon från New York och på Måndag anländer min kära lillebor kl halv tre på arlanda.

Ja så nu snälla tro inte på alla rykten , va inte otrevlig med kommentarer , va glad och njut av det nya året 2009 .
Jag har mycket att göra så kanske några dagar hinner man inte med bloggen .

mvh
Vanessa 
detta är frukot ;o)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej å tack för Nyårs afton.

Hon hade riktigt kul :)

Nu kommer hon sakna Jessika när hon är i Sälen...

Jag ringer dig någon dag, då jag behöver lite råd..



Kram !!

2009-01-03 @ 21:31:14
Postat av: Mikaela

Det är svintråkigt när folk börjar gnälla å hitta på saker.

DET MÅSTE BARA HANDLA OM AVUNDSJUKA ELLER HUR?

Att de bara orkar.

Jag tycker att du är GRYM som fixar å har dig med din familj å dig själv.

Ha det / Mikaela

Postat av: Jessica

Du är grym! Tänk vad du uppnått med barn och allt, om man blir som du om 10 år ska man vara glad! Rolemodel for me, yes!



/Jess

2009-01-03 @ 22:52:12
URL: http://lonkakola.blogg.se/
Postat av: David Frykman

Men gumman :)... av dom ca 500 enskiljda läsare du har varje dag så är det en (1) anonym person som påstår att det "ryktas" om att du röstat på dig själv. Två (2) anonyma som gnäller om att du inte bloggar lika mycket som förut trots att din blogg heter: fitnessfestivalen 2008 here i come. Det är 2009 nu och du bloggar hu mycket du har lust!

Att ge 3 st puckon uppmärksamhet genom att publicera deras skitsnack och få det att låta som "folk" (alla) är kritiska mot dig är helt onödigt.

Du är helt underbar älskling så fortsätt vara dig själv och låt inte ett par lowlifes trycka ned dig.

Love u

2009-01-04 @ 10:06:29
Postat av: Danka

Det kommer alltid att finnas avundjuka, titta på mig.... jag är grymt avundsjuk på mig, men jag kämpar på mitt håll... och fräser åt dig ibland när jag ser dig, hahaha.. ;0) Nä, skämt och sido



Det enda rätta är att bara skita i alla som tycker och tänker, men det är inte alltid så lätt. Men du Vanessa, verkar vara en stark tjej!



Jag är nyfiken på vad din frukost var för något? Det ser ut som äppelpaj... :0)



God fortsättning på det nya året och låt detta år bli ett bra träningsår! För det har jag önskat till mig själv!



Tjingeling och fortsätt bygga!!



Kramar

/Danka

2009-01-04 @ 10:18:35
Postat av: Danka

Det skulle stå att jag var grymt avundsjuk på DIG, och ingen annan...



kram på dig igen!



Det är tur att du har din man som stöttar dig i alla väder!

2009-01-04 @ 12:48:23
Postat av: Jeanette - FitnessMama

Gott nytt träningsår tjejen! :0) Du e grym tjejen!

Bry dig inte om vad andra säger - du e fantastisk Vanni!

Kram Jeanette

2009-01-04 @ 15:10:12
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnessmama
Postat av: King Diamond

Hej, jag tycker också att det här är en bra blogg. Man ska inte lyssna på skitprat för nästan allt är bara taget ur luften.



Så jag önskar er lycka till med nya satsningar 2009.

Jag brukar se er på gymmet ibland så jag vet att ni kör på bra.



Ha det gott.

2009-01-04 @ 16:04:40
Postat av: Julia

Dumma och onödga kommentarer är inget att bry sig om, varken lägga tid eller energi på sånt strunt. Du är grym Vanessa :)! Hoppas allt är bra.

2009-01-04 @ 20:52:14
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0