Nu märker jag skillnaden

Jag märker en stor skillnad nu när jag tränar och tar kreatin varje dag . Jag upplever en styrka jag inte riktig känt tidigare och det är svårt att beskriva för mina pass är riktig bra men muskeln är inte lika trött som tidigare . Hur ska jag förklara detta tro mig jag är inte direkt lat på gymet jag kör tills jag verkligen inte orkar mer , dock epå vägen hem i bilen brukar jag och David prata om passen vi kört och jag upplever att just den muskelgrupp vi attakerade känns konstigt nog trött/ fräsch .

Just den här känslan började när jag började ta kreating och beta Alanin ihop och dagen efter vaknar jag med grym träningsvärk .:o)

Förra veckan så testade jag benpressen , jag gillar att köra vanligt och sedan position med fötter lite bredare på plattan och köra riktig fina och djupa . Men när jag kör mina vanliga som är också djupa så testade jag lite vart min styrka är och jag slutade nog 160 kg tror jag . Så idag började jag på 100 kg sedan 140 kg 10 reps 160 kg 10 reps 170 kg 10 reps David pressade skiten ur mig trotts han var låg själv. Sedan gav jag mig på 200 kg och gjorde en riktig snygg 1a och jag var nöjd så jag repad ut på 100 kg sedan . ajajajaja

svaken kändes idag vet ej varför så jag kunde inte köra böj :o( men jag körde olika övningar som baksidalår i två olika maskiner , gynstolen , benspark så nästa vecka är mördar passet från helvete * ja just det vilan * host host ...vette fan om jag klarar det kansdke vilar hela helgen istället :o) Hur ska man kunna sluta nmär man känner sig på topp :o)

Nu att jag äter inte bröd eller mjölk produkter alls under vecko dagarna och kör ett mål på helgen där jag får äta vad jag vill mår jag så mycket bättre . Jösses vilken avtädning jag gick igenom kan jag lova . Det var bland det jobbigaste jag varit med om ärligt. Kommer ni ihåg att jag skrev att jag nällde ,,,,jo tack det var jag eller min kropp som tändes av all socker och skit . Tufft 10 dagar kan jag lova . Jag tror jag har hitta det som funkar och det som får just mig att känna mig pigg och alert under träningspassen och på dagarna . Jag kan fortfarande känna mig trött sådär fram mot 13 tiden men vem gör inte det?

David körde otroligt bra idag under benpasset och hanärligt talat får mina pass att se ut som skit !!! man blir ju frustrerad ibland . Dock tröstade två killar på gymet mig med att säga att jag kör tyngre än många på gymet och att dom var nu TVUNGNA att köra hårdare . Jag minns att jag varnade alla att jag skulle jaga dom offseason :o)

King Diamond :o) du har rätt bilden på den grymma vaden tillhör P-A Andersson och som du skrev inte många i sverige har varit hårdare än han när han stod på scen.
Det var rätt skoj för just idag googlade jag på båda mina coachernas namn och hittade några coola bilder .
Petra Lundin hot momma med sveriges bästa gluteus

P-A Andersson

:o)


Visst är det helt otroligt vad en människa med självdiciplin kan åtstadkomma med sin kropp . Vill man det så pass mycket så går man efter sin dröm helt enkelt . Jag kan ta Kattis som ett exempel hon är en vanni kvinna som hade fyllt 44 år och hade fått nog av att ha en mage som hängde över bältet . Hon helt enkelt trivdes inte med hur hon såg ut . Vi började promenera ihop och jag hade precis börjat min diet också , så med andra ord höll jag en hög tempo under promenaderna och kattis ck halv jogga i början och var riktig slut .

Vägen till där hon är idag har varit med en hel del motgångar som hon har fått kämpa igenom själv då jag ville att det skulle vara en livstil hon kan tänka sig att hålla . Vikten gick ner så länge hon skötte kosten . Jag tror hon hade 3 perioder hon attakerade jornöts ringar , mcdonald , pizza ja you name it trotts att hon hade ätardagar. Men allt ändrades den dagen hon verkligen fattade beslutet att det fik vara nog hon skulle ner i vikt och MÅ BRA . Förra veckan då såg hon siffrona 74 kg på vågen och det var över 12 år sedan hon hade sett dom siffrona på vågen och ringde mig gråtande och det var en sån där underbar moment för jag som vän hade lyckats hålla min löfte att stötta henne i vått och torrt och det collaste som gav mig en varm känsla var att hon kände sig stolt , snygg , och en vinnare . Hon var den vanliga Katarina men ändå ny :o) Så det går bara man har tålamod och fantasi i köket.

Jag har själv lärt mig den hårda vägen hur min kropp reagerar under olika situationer och jag är klokare nu och vet vad som krävs ut av mig . Jag fattade mina beslut och mår bra och är i peace med dom . Orkar inte stressa nu mer om att jag blåste upp i vikt efter min tävling , jag var så besviken med mig själv men inte nu längre. Alla dom negativa tankarna har jag tagit i tur med och accepterad fsituation och jag vet att jag kan ändra det . Jag pratade med David här om kvällen att när det är tävling i sikte och P-a skulle säga diet start till mig , jag skulle direkt ha en självdiciplin som är imponerande . Så varför klunde jag inte ha det offseason? Det fanns ingen andledning så jag bara öppnade diciplin locket och började köra igen och vips kände jag en inre fred och jag var back on track .

Ni ska veta att jag har lekt en hel del i köket så tålamod bilder och recept kommer :o)
Bjuder på en bild på lilla jag . Formen blir bättre till nästa tävling ;o)

Bamse kramar och tack för att ni följer bloggen !!!!

Kommentarer
Postat av: sid

Här kan du läsa mer om kreatin, http://www.musculardevelopment.com/content/view/1408/51/



Riktigt sjysst och prisvärt kosttillskott jag kör på det året om!

2009-01-28 @ 10:12:00
URL: http://www.fitnessguru.se/
Postat av: Caroline

Kul att följa din blogg Vanessa :)

2009-01-28 @ 15:32:15
URL: http://carolineanderssons.blogg.se/
Postat av: omfg

ANABOLA IS DELICIOUS

2009-02-01 @ 16:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0