jag är mätt

ja nu var man mätt det kan jag lova :o) det är en härligt känsla dock inte när man har ätit för mycket.  Jag gjorde hemma gjorde biffar och protein våfflor och jösses va gott det var !! Snacka om att det var länge sedan . Imorgon är det vanligt mat igen och då är det kyckling wok som är planerat .

Idag bestämde jag mig för att träna ändå , imorse hade jag en känla av att jag inte ville dra till gymet men efter lite själv meditation och med detta menar jag att jag brukar sitta i lugn och ro och kolla igenom varför jag känner så . Hur som jag kom fram till att jag ville träna och ge det ett försök . Jag körde en grym pass och körde precis det jag ville , hade inga krav och bestämde mig för att ha skit kul. Det var länge sedan jag körde marklyft så idag provade jag på lite och jösses va skoj det var . Kör just nu utan remmar så det fik bli 70 kg inkl stång  och det var ju 3e övning .

Vet ni en sak som jag tror jag gör fel och det är att jag har tok hög krav på mig själv . Det kan slå fel ibland om man är för hård mot sig själv. Jag har märkt detta mer ochmer och jobbar på att vara snällare mot mig själv. Jag har alltid varit så men jag märker att det funkar inte i alla områden i livet.

En annan sak som jag tänkte på idag var att v kvinnor har en enorm press på oss från media/ mode världen , dom flesta ska vara size zero eller riktig vältränade . Man ser inte ofta i tidningar vanlig tränande människor som bär tränings kläder av en speciel märke. Oftast är det vältränande fitness männniskor.  Jag vet att att när det är scnen som gäller då kommer jag visa en kanon form . Det som jag har lite små problem över är att hitta just den här vardags balansen utan att tänka nä fasiken nu dietar man . Jag tror jag har hittat det som funkar för mig och nu ska jag låta min kropp vänja sig vid detta.

Förra veckan fik jag höra oj vanni nu är du en tjockis !!! GRRR tänkte jag fan kviina tesa tävlimgsdieta du och se om du tycker det är så j*vla skoj at äta torsk och grönsaker , den här kommentaren fik mig från att må riktig bra tll att tvivla att jag såg ok ut . hmm jag satt på bussen och tänkte för mig själv hur kan man vräka ut sig en sådan kommentar ? Jag är medveten om tt jag har gått upp i vikt och utan mer stress låter jag min kropp hitta sin egen balans . Jag vill inte stressa min kropp mer än den redan utsätt för varje dag under träningen . Vi kvinnor tänker rätt mycket på vår vikt och hur vi ska se ut mm ..... blir inte ni utmattade mentalt av detta? Jag ska vara helt ärligt men jag kan bli det .......usch orka nä jag mår bra av att se att min familj mår bra och att jag slipper svälta som många andra gör på jorden . Så nä fy usch jag ska känna mig lycklig .

Under min diet minns jag när jag klagade att jag tyckte jag hade det jobbigt och åt lite mat  typ 14oo kcal så skickade min coach en e-mail som kommunicerade att det finns andra som har det värre än dig . oj dessa bilder var helt otroliga och jag sade till mig själv hållt kÄft sluta klaga du valde detta själv.  Dom bilderna kollade jag på igen och tänkte nä sluta klaga du har en bra liv och 3 friska barn som mår riktig bra . n man som älskar mig otroligt mycket samt goa och nära vänner , eget företag och bor i hus ...........sluta klaga va ;o)
så här ser man inte ut nu längre jag är tjockade och min man smalare *asg*



Ooops min mage verkar vara rätt sur på mig ..........ojoj  märker att den tål inte direkt så mkt .

Imorgon är det inge gym men cardio :o) då jag endast kör det på helgerna .

kram på er nus ak jag dricka lite mer vin ;o)







Kommentarer
Postat av: Danka

God morgon!



Jag antar att du redan varit uppe med tuppen och kört din cardio, du är så jäkla häftig OCH hård mot dig själv. Förresten så tycker jag (jag vet inte om det spelar någon roll) att du ser riktigt bra ut. Om ett par månader så har din kropp hittat tillbaka till dig. Just nu är den ute på semester, eller så strejkar den och räcker ut tungan åt dig. :0)



Min kropp känns bra nu, lite snorig, men ska träna nu i veckan. Idag, söndag kl 10:30, ska jag köra ben. Fösta gången på över fyra veckor!



När jag kommer hem är det dags att laga mat inför hela veckan. Ska testa kycklingfilé, krossadtomat, basilika och in i ugnen, var det inte så du sa? Och lite kryddor förstås :0))



I går var jag så otroligt sugen på ett glas vin. Jag och Joakim var på bio i Sickla, efter det kände jag verkligen för att gå ut någonstans, sitta mittemot den man älskar mest i hela världen och vara filosofera...



Men istället blev det hem till Haninge och sova säng :0(



Jag hoppas att vi ses i veckan!

Träna på!!!

2009-01-25 @ 09:31:45
Postat av: Maria Andersson

människor som kläcker sådan elaka kommentarer vill ju bara såra eller hur? så ha det i åtanke o VÄLJ att inte ta åt dig. Får de som de vill så blir du ju ledsen, eller hur?

Folk som aldrig har tävlingsdietat vet inte vad de pratar om...

De säger så för att vara skadeglada eftersom de förmodligen var avundsjuka när du var i form...



Tyvärr är det nog den krassa sanningen tror jag...



Låt det ta tid att hitta balans. Det tog mig flera års tävlande.... bra att du dock har insett att du kommer att hitta en balans och att det går. För det gör det!



Tack för att du bjuder på dina tankar. Tror det kan hjälpa många som känner igen sig!



Mvh



Maria A

2009-01-25 @ 14:43:24
Postat av: Sussi

Men, hur kan man säga såå, när man är i kanon form??

Ibland så tänker man inte innan man säger nåt..

Tror nog hon tänkte till efteråt, och då kände sig ganska dum, skulle jag gjort..

Kommer du ihåg när jag gick på bara shakes?

Du tyckte inte de var hälsosamt att gå på så lite kolisar, faktum är att jag aldrig mått bättre.

Beror nog på att jag träna då oxå, skulle aldrig klara de idag.

Funderar på att göra om de, när jag är i form igen.



Kram på dig gumman :)

2009-01-25 @ 19:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0