Lördag och 43 dagar kvar

Ja efter en interessant natt vaknade jag och klev på cykel mindre glad idag . Japp dagenbörjade inte som jag hade tänkt och har lärt mig lite mer om mig själv och hur jag kan reagera under diet. Hur som jag tog mig igenom detta med lite hjälp av min coach . Samtalet kändes bra , och jag kan säga att jag är som alla andra jag har kanon dagar och sedan skit dagar . Dock har jag haft tur att skit dagarna varit få .

En sak är klart den 7e december kommer jag stå på scenen och inget kommer stoppa mig hur tufft det än är och det roliga är att mna motståndare är ju bra och rutinerade så det känns bra att få sedan veta sin placering och vad domarna tycker när linen är så pass bra .

Idag körde jag som sagt cardio och efter det bakade jag bullar igen :o) jag måste hålla mig sysselsatt på helgerna anars är det tufft . Jag lagade massa mat också för veckan som kommer . Då jag måste väga allt för både mig och David så tar det lite tid . Idag gjorde jag dock en nyttigare variant än gårdagens bullar och jag har sparat några i frysen som jag vill ha sedan efter tävlingen :o) med varm mjölk ......wooooooooooho

Coach kom förbi och vi kan prata en stund och han fik me sig en påse bullar hem :o) Sedan var det bara att äta lunch och sedan dra till gymmet för att träna ben . Idag kände jag mig taggad för att köra knäböj så jag stegrade upp till 85 kg körde 3 ocg direkt drop till 60 och gjorde 10 reps och jösses vad det kändes bra . Sedan fortsatte jag till benpress och körde högreps upp till 20 reps 4 set. Benspark med trippeldropp och shit här sved det fint kan jag säga . Love hate feeling . Baksida ben 8 set och jag var nöjd med passet och gick 20 min efteråt . Fixade min drink och sedan åkte hem .

Väll hemma var det bara att tilllaga min fisk och sallad och sedan laga lasagna och två matlådor till för veckan . Så nu har jag fått massor gjort och strax ska vi till Ikea är det tänkt för att inhandla lite hyllor till förrådet. Senare ska vi kolla å hulken dock lär jag somna då sömn har jag inte fått mycket av inatt .

En lunch som jag lagar under diet är
70 gr okot ris
200gr broccoli
100 gr lövbiff
2 vitlökklyftor
1/4 del gul lök
kryddor , örtsalt och pasta rosso .
lite soja
 Gör så här häll lite vatten i stekpanna , haka lök och vitlök och lägg i

Skär lövbiff och lägg i och låt den steka i vatten medans du kryddar kötte med lite pasat rosso .
häll i broccoli och sedan riset och häll i lite mer vatten efter behöv då fu bör ha lock över och på svag värme så att riset kan kokas .

Sedan får du smaka allt eftersom så att du gillar smaken , lek med kryddorna .
servera med 100 gram sallad

Vuola nyttig och enkelt :o) hoppas ni lyckas med det för det är ruskigt gott.
Har gjort massa olika rätter som jag har skrivit ner så det komer lite tips allt eftersom .
Nä nu måste jag servera lasagna till barnen :o) lucky them .....

Kommentarer
Postat av: Elin

kul att få lite mattips! tycker själv att det är rätt tråkigt att laga mat så det blir lätt samma hela tiden..... men det här ska jag nog prova i morgon!=) god natt

2008-10-26 @ 00:42:28
Postat av: Mikaela

Hur mkt kroppsfett hade du när du startade deffen? och hur mkt har du nu?

Jag är grymt impad på dina resultat.

Lycka till och ha det bäst/ Mikaela.

2008-10-26 @ 13:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0