Hallå mitt i natten

Som vanligt är jag vaken GREAT . NOT !! Aja bara att acceptera läget att det är jag och mörkret som gäller nu några timmar till . Ska försöka somna till en film snart. Låg i sängen och kände att paniken att inte vara trött växte så jag gick upp istället.

Min rygg pass var inget att hurra för idag med 45 min sömn som jag fik idag under dagen gjorde ändå sitt men just nu är han fan hungrig och magen är otroligt känslig då jag åt spenat . Springer på toa hela tiden . Under 20 min på gymet var jag på toa säkert 6 gånger :o( otroligt jobbigt . Jag vet vad som väntar mig så fort jag börjar äta igen efter tävling jag kommer fisa atom bomber då magen kommer få jobba på ordentligt .

Min mat fram till tävling kommer bestå av fisk och broccoli :o) kommer ha några höga dagar och några låga . Då jag nu har dietat väldigt länge kan ni förstå att jag är rätt så trött på diet. Jag ser inte det alltid så himla posetiv dock är målet så pass nära att jag måste tänka posetiv. Jag kan tycka att det är svårt att tänka posetiv då man sover så lite och är trött som bara den och har svårt att sköta sitt jobb . I går fik jag inte mycket gjort och det får jag ångest över. Men men bara att gilla läget och göra det bästa av den .

Någon skrev att dom vill veta min recept på bullar
1pkt jäst
minimjölk
vanilj socker
vetemjöl special och bakepro
sedan har jag sötningmedel och kanel oistället för socker.

Annars ibland varierar jag med vanligt socker .

Snart är det december och det ska jul pysslas :o) sånt är ju alltid kul . Att gå på julmarknad är ju inget fel heller.
Just nu hurjag gör min mat under diet är lite olika . Jag steker min fisk i en stekpanna dock utan olja och kryddar så som jag vill . Sedan häller jag i den mängd broccoli eller spenat jag har på mat schemat och har två äggvitor i så att det blir med som stuvad fisk med broccoli . Funkar jätte bra för mig då det är enkelt . Har jag kyckling på schemat då brukar jag göra en kyckling sallad och får jag ha ris eller potatis har jag dt i salladen . Jag försöker vara så kreativ jag kan så att det inte blir tråkigt .

Som till exempel nu får jag ha riskakor efter träning och jag har choklad protein som jag blandar med lite vatten så att det blir som en nutella smet . Har det med lite frön i och lägger den på min riskaka och njuter av varje tugga :o) det är just nu dagens bästa mål för mig . Längtar efter den otroligt mycket .


Min mat offseason och på diet är väldigt olika dock komme jag nog hålla mitt sätt att laga mat ändå . Tidigare hadejag mycket mer olja i maten nu är det mindre och tar istället omega 3 . Mindre grädde och mina matvaror är av mer kvalite nu . Köper inte så mycket skit .

På lördag ska jag ha middag med coach och hans familj och det är något som jag ser fram emot. Bjöd dom på middag :o) så nu måste jag tänka ut vad jag ska bjuda på . Sånt tycker jag är otroligt kul.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Mängd av varje ingrediens tack! :-)

Kör hårt nu!!!

2008-11-19 @ 05:21:41
Postat av: Maria Andersson

Hej Vanessa!



Nu är det inte långt kvar! Förstår om det känns overkligt, nervöst och spännande....du har ju siktat på detta gaaaaaaanska länge om man säger så :)

Inte konstigt om det är svårt att tänka positivt närdu knappt får någon sömn. Personligen är det det värsta jag vet för sömnbrist påverkar en mer än man tror...



Mitt tips är att öva avslappning. Sömn har delvis med förmågan att slappna av att göra. Sätt på en skiva med lugn (insturmental eller avslappningsmusik) musik och försöka slappna av muskulärt. Koncentrera dig på en muskelgrupp i taget. Spänn först muskeln och slappna sen av. KÄnns skillnadne. Gå igenom varje del av kroppen på detta sätt tills du är helt avslappnad. Lyckas du så kommer du förmodligen vara på väg att somna efter 10-15 min.

När du övat några gånger kan du prova samma sak vid läggdags i sängen.

Hoppas det ska funka!

Kroppen återhämtar ju sig under sömn och det behöver du mer än de flesta just nu!



Lycka till och även lycka till på FF!



Tycker ditt resonemang kring form verkar bra! "lagom" hård i förhållande till hur mycket muskler man har. För utmärglad med lite muskler är INTE gynnsamt på scenen...



Mvh

Maria

2008-11-19 @ 08:10:04
URL: http://www.mariaandersson.wordpress.com
Postat av: Dessan

Din fisk och broccoli som du gjorde, såg sjuuukt gott ut! :D

2008-11-19 @ 08:23:31
URL: http://bigd.blogg.se/
Postat av: Andy

Nu är det bara bita ihop för snart hör du rösten

- Capten crew, going down.



Det är signalen då du vet att du snart landar på en scen någonstans i Göteborg.

Det ser riktigt bra ut nu och det är bara att fortsätta i samma kämpar anda!



kram / Andy

2008-11-19 @ 08:35:27
URL: http://blogs.fairing.se/index.php/andreaz/
Postat av: Louise

Jäkligt snygg bild! :)

2008-11-19 @ 08:36:44
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/
Postat av: Vanessa Frykman

Tjena Johanna

Mängd får du fixa enligt din matupplägg . Hur myckeet brukar du ha?

2008-11-19 @ 10:02:26
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Maria

Tack för dina ord. Jodå 4 år är läänge dock behövdes det för att allt skulle vara på plats och att jag skulle ha några muskler att visa upp. Det är ju trots allt fysiken som är fokus i BF inte hur snygg mitt hår eller smink är ;o)

Jag ska definetivt testa det du skrev för nu mot slutet är sömnen en liten problem för mig . Har sovit bra tidigare ju så det här med att ligga vaken har börjat nu.

Tack once again och vi ses säkert på FF

2008-11-19 @ 10:04:41
Postat av: Vanessa Frykman

Hallå Dessan

Jo den smakar gott också , bara man kryddar ordenligt så :o)

2008-11-19 @ 10:05:18
Postat av: Vanessa Frykman

Hallå Niggah :o)

Japp snart bör jag höra det eller hur och snart är det daaaaaaaaaaaaaaamsugare tajm !!!!!



Fan va jag längtar ju .

2008-11-19 @ 10:06:17
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Louise

Tack så jätte mycket :o)

2008-11-19 @ 10:06:46
Postat av: Annelie

Hur mycket av varje har du i dina bullar?

2008-11-19 @ 16:39:54
URL: http://www.anloys.bloggspot.com
Postat av: danni

fin bild :)

2008-11-19 @ 17:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0