Kärring kärring kärring

Kan inte hon försvinna nu !!!!. Berättade för er igår att kärring kom igen för 3e gången på 1,5 månad !!! Det kan alltså inte bli värre än så här . Jag har kommit fram till att preventivmedel så som p-piller- spriral och p-sprutan är inget min kropp vill ha för jag får betala stort varje gång.

I Nov 07 tog jag p-sprutan för jag ville testa . Det skulle vara beväm för den räcker för 3 månader. Fick veta att man kunde bli lite nerstämd. Andra veckan bör jade jag må riktig dåligt . fick ångest attaker mm. Allt blev bara värre och värre för varje vecka . Så jag googlade och hittade alla symtomen man kan få av depo provera.

• Kraftig övervikt
• Onormal nervositet     yes
• Ångest attacker    yes
• Andningssvårigheter   yes
• Förlorad sexualdrift   yes
• Smärtfulla samlag
• Förlorad lubrikation i slidan
• Försämrat immunsystem
• Håravfall
• Extrem hårighet på bröst, armar, ben mm
• Kraftiga huvudvärkar   yes
• Stela leder och muskelvärk   yes
• Nedsatt syn
• Yrsel   yes
• Axel- och ryggont
• Ömma bröst    yes
• Ojämn hjärtrytm
• Kronisk svampinfektion i underlivet
• Koncentrationochminnes svårigheter
• Akne
• Depressioner   yes yes yes

Svarade yes på det jag gick igenom men höll för mig själv. Bara några visste jag jag kämpade mig igenom.
Nu ska det vara ur mitt system dom säger det kan ta upp till 6 månader och den tiden har gått . Mensen är tebax dock kommer den för ofta och håller i en veckas tid precis som en vanlig mens cykel. Jobbigt med andra ord.

Denna gång gör det ont . Så idag fick jag en akut tid hos gyn . Jag som hatar gyn stolar !!!! Men jag måste finna ut vad som är fel . Jag mår bra annars är lycklig och är som en ny människa .

Jag vill varna alla som tänkter prova p-sprutan  låt bli det är inte värt det för fem öre. Speciellt om du vill skaffa barn senare det kan förstöra hela ditt sytem.

Jag kom ur det men resan var lång och jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0