Några recept

Här får ni några recept från body forum mat tråd

TACOPAJ

Deg:
100 g dinkelmjöl
10 g tacokrydda
250 g kesella
10 g rapsolja

Blanda allt. tryck ut i form o grädda 15 min på 200 grader.
Ta ut pajskalet o fyll med följande...

Fyllning: (som är stekt)
250 g nötfärs
lök
1 burk krossade tomater
1 msk tomatpuré
140 g majs
vitlök
tacosås(valfritt)
cayennepeppar
salt

PROTEINBRÖD

120 g glutenmjöl

100 g bakepro

25 g krossade linfrön

50 g fibrex

1 tsk salt

lite grön-curry-pasta

3 tsk bakpulver

1tsk bikarbonat

15 g olivolja

15 g avokadoolja

1 ägg

Blanda alla ingredienser och lägg i en ugnfast brödform. Min form var lite stor så det blev små skivor. Dubbla satsen eller välj en mindre brödform. In i ugnen på 200 grader i 30 min cirka eller tills brödet är fast i mitten.Jag fick 20 små skivor där var och en innehåller: 65 kcal , 9 g protein, 2 g fett och något gram kolhydrater


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0