Visa antalet kalorier – annars böter

Ja folks det var på tiden att myndigheterna vaknar och inser hur okunniga amerikanerna kan vara när det kommer till hur onyttig en donut kan vara. äNTLIGEN ser dom att fettma är ett problem i america. På aftonbaldet kan man läsa om artikeln .
Ni ser hur en tjej fick en chock att en donut som var så gor innehöl 600 kcal och det är lätt att äta 2 stycken :o)

Härligt att alla matställen får informera hur nyttig/onyttig mat dom serverar så folk kan börja vakna och kanske ändra matvanor . I usa finns det allt för många överviktiga människor. Jag kommer aldrig glömma dagen jag kom till florida och såg hur otroligt tjocka folk var där . Jag snabbt såg varför det var så också . Det fanns snabb mat ställen precis överallt och folk köpte massvis med skit i matbutikerna . I matbutikerna jag har aldrig sett flingor och läsk drickor i alla färger det var helt sanslöst .

Kanon att dom som inte följer nya lagen kan få böter upp mot 12000 sek hoppas att det kommer få folk där att tänka om lite och kanske matställerna kan göra kakorna nyttigare men fortfarande goda .

När man ser en sån här bild så kan man bara se hur det har gått för lång. Människan kan knappt röra på sig eller andas bra .

Nä kanon att dom tvingar folk inse hur mycket skit dom äter !!!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Så dumt! Det ska vara amerikaner för ett sådant stolleprov... Det är inte kalorierna (Kilokalorier ska det vara) utan kolhydratintaget som är det viktiga!

2008-07-17 @ 17:39:14
URL: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0