Snygg mage

Ja så idag ska jag jobba på att få magen att bli ännu snyggare :o) ingen klagar på en snygg mage till beachen eller hur? Kommer få köra kvälls cardio efter mage och vader passet. Just nu känner jag mig grymt trött ska nog vila lite innan passet och sedan ge allt på gymet som man brukar göra. Måste också laga mat och jag ärligt talat vill inte laga mat idag för allt luktar så otroligt gott. och jag blir bara sugen på maten . Jag får göra mitt bästa och bara vara menatlt stark ändå .....blääääääääää
HÖFTLYFT
Ta tag med händerna runt bänkens utsida. Böj knäna lätt och sträck upp fötterna mot taket så att du har ca 90° vinkel i höften. Lyft höften rakt upp utan att röra på benen och sänk sen långsamt tillbaka. Behåll samma knävinkel genom hela övningen. Slappna av i nacke och axlar

Håll emot på vägen tillbaka!

 

1. Bryggan
Lägg dig på en mjuk matta och placera dig med rumpan i marken och knäna lätt böjda. Lyft upp rumpan så att du får 90 grader mellan smalbenen och låren. Håll uppe i samma position 3-5 sekunder och återgå till utgångsläget.

Magövningar, bryggan

2. Cyklingsmanövrering
Ligg rakt ner på med din rygg pressad mot golvet. Sätt dina ben i 45 graders position och händerna bakom huvudet. Gör sedan samma rörelse med benen som när du cyklar och rör din vänstra armbåge till ditt högra knä och sedan din högra armbåge till ditt vänstra knä.

Magövningar, cyklingsmanövrering

3. Benlyft
Lägg dig ner på rygg på en bänk så att du har rumpan precis utanför bänken och benen fritt hängande i luften. Lyft sedan benen uppåt så att de kommer i 90 grader och återgå till utgångsläget och upprepa sedan övningen.

Magövningar, Benlyft

4. V-up
Lägg dig ner med ryggen mot golvet eller matten och håll händerna ovanför huvudet. Res benen samtidigt som du reser bålen och sträck dig mot fötterna med händerna. Gå tillbaka till ursprunglig position och upprepa övningen.

Magövningar, V-up

Det finns hur mycket som helst man kan göra men man får bara fram rutorna på magen med condition och en bra kost. Jag är ju en levande bevis att vem som helst kan få fram sina magrutor om man vill .

en fråga till er som läser min blogg . Hur många gånger i veckan tränar ni ? Ska bli kul att se om jag får några svar på detta.

Nu är det matlagning som väntar*gråter* sedan träning .


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Din mage är inte av denna värld ju! avis



Jag tränar styrketräning på gymmet 3-5 ggr/v. Löpning 2-4 ggr. Cykel/powerwalk 5-7 ggr. Så det blir som regel två pass/dag. Hur jag lägger upp det varierar. Planerar kommande veckans träning på söndagarna men som regel måste jag göra justeringar för att det ska passa med övriga familjens spontana behov och måsten.



/Cecilia (SanktaCecilia på aff)

2008-07-16 @ 22:38:30
Postat av: jenny

kul att du tipsar med övningar :) själv tränar jag styrka ca 3ggr/veckan och försöker få in 3ggr/vecka med riktigt gryma kondtionspass med cykeln! :) läser din blogg typ dagligen :D lycka till med träningen osv!! tycker det ser ut att gå riktigt bra :D

2008-07-17 @ 00:44:00
URL: http://metrobloggen.se/viklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0