Godmorgon :o)

Har ni sovit bra inatt? Jag hade riktig svårt att sova och till slut somande jag kl 2 imorse tror jag . Lite trist när man vet att man kommer vakna tidigt av sig själv. David ligger och sover och Neo har precis vaknat:o)

Idag är det ben och vi ska träna i solna. Innan det blir det fika hos coach :o) våra boys vill träffas så bäst att passa på för sedan kommer dom inte ses så mycket tills skolan börjar igen .

dag blåser det lite mer men det känns bara skönt för igår höll jag på svettas ihjäll mig . Filmen jag nämde i tidigare inlägg var riktig rolig och nästa film jag håller på kollar är road trip . Den är en helt ok film om en överbeskyndande pappa.

Någon frågade mig vart jag köpte mina byxor igår och tror det eller ej men jag hittade dom på ICA Maxi *lol* behövde akut nya för dom flesta jag har bara hänger nu .... nice problem. Och jag är absolut ingen märkes brud . Hittar jag något som jag naser vara snyggt slår jag till . Dock gillar  jag att titta mycket och länge och hitta det där lilla extra som gör plaggen snyggt.

Om lite mer än en vecka får vi Frykmans besök av Jonas Lundberg han är på diet också och han ska vara hos oss och vi ska äta och träna . Äta diet mat självklart :o) Ska bli riktig skoj ördagen innan ska vi lämna barnen på lägret som är lite längre bort än Tierp . Både David och han lilla syter har varit på lägret eller kollo när dom var små så mina barn ville vara med detta år . Det brukar kännas så otroligt tomt här hemma utan dom för dom är borta i 14 dagar pch det är MYCKET.

Lite då och då får jag frågan hur hinner jag med allt? träningen , diet, jobb, barn vara fru mm . Och jag kommer nu dela lite på min syn och hur jag har lyckats bak in träningen imin vardag . För det första skaffade jag man först och sedan bildade vi familj så det kommer i första hand . Mina barn ska inte lida på grund att jag har valt att tävla så ihop med min man har vi hittat en bra balans. Vi har eget företag www.dmtak.com som vi har haft sedan år 2000 och byggt upp ett bra namn i tak branchen. Jag jobbar hemma i våran kontor så på dagen jag kan laga middagen eller så fixar jag stor kök på söndagar. På vardagar går jag upp tidigare för att hinna med min cardio , skulle jag ha sovit såligt då hjälper David till med barnen och jag drar ut och kör min cardio. Hemma har barnen sina sysslor som dom har fått välja själva med månads peng så dom är glada. Inte alltid dom vill göra det men jag tycker dom är otroligt duktiga.

Sedan om det är inte så att vi tränar efter vi hämtat barnen så tränar vi innan . På dom gymen jag tränar på brukar dom ha barnpassning och vi brukar köra en timme ibland drar det ut lite längre. En kanon grej med att vi kör i solna är att våra pojkar brukar leka med coachens boys så det är inga problem. Sedan har jag min coach och Petra fulla stöd om något skulle skta sig så hjälper dom till med boysen. Klagar barnen så letar jag nya lösningar så att dom ska ha det bra . Det allra viktigaste är att hela familjen ska vara en TEAM vi gör detta tilsammans och dom är så stolta över sin mammas resultat. Men utan David och barnen samt min coach och hans fru hade jag haft det riktig tufft. Jag måste kunna dieta utan stress. Och så har jag det nu och jag får bra resultat.

Men med träningen hitta ett bra gym som har barnpassning för man hinner mycket på en timme. Och det är riktig skoj att träna och förändra sin kropp . Att må bra med kroppen är viktig också och en del av livet.

Är det något ni skulle vilja ändra i ert liv?

Kommentarer
Postat av: Therese

Hello.



Vilket bra TEAM ni verkar vara! Det är ju nästan ett måste i familj med barn!! Vi kör oxå teamwork annars funkar det inte..

Ändra på nåt?...njaee, idag är jag rätt nöjd med min situation..men det kan hinna ändra sig till imorgon..;)

Kram

2008-07-13 @ 17:35:53
URL: http://theresewihlner.blogg.se/
Postat av: Alva

Jag fick en enorm glädjekänsla när jag läste detta inlägg! Ni har ett oerhört bra teamwork i din familj. Du kommer att gå långt tjejen! Jag blir mer och mer sugen på att komma som åskådare på FF-08 när jag läser om din tävlingssatsning. Kramar från novisen på gymmet.

2008-07-13 @ 18:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0