Jule tider

Nu att tävlingen är över och livet är nästan tillbaka till det vanliga så finns det otroligt många frestelse . Jag sköter maten dock låter jag mig själv ibland att njuta av något, och risken finns att mina smaklökar tycker det är himmelriket att det slinker ner mer än tänkt. Under första veckan efter tävlingen fik jag snabbt återvända till diet mat då smärtan och trycket i benen var för mkt jag helt enkelt reagerade riktig starkt när jag började äta igen . Mineral balansen ska återställas och min kropp ska åter hitta sin egen funktion utan fettförbrännade , utan kaffe mm som jag använde under diet.

Det är som om kroppen stängde av sin motor och jag blev en marshmellow och det är en tuff situation då man kan knappt gå . Ja något nytt har man lärt sig att nästa gång tar man det lugnare då man vet att kroppen min är extra känslig och samlar mer vätska av kollisar.

I veckan åt jag och min man på Il piatto och jag tog en kyckling sallad då den är min favorit just nu och efter det tänkte jag ja du är värd en dammmsugare och det slank ner 3 damnnsugare utan problem och herremin skapare det var så gott . !!!! Hur fik jag betala för det ? Jo jag kunde inte gå igen så det var bara att acceptera  läget och vara skit sur på sig själv och gnällig :o)

Igår så var det julavslutning på min dotters skola och dom sålde massa bullar kakor och mjuka BROWNIES  ja ok tänkte jag shit nu är jag otroligt sugen på en mjuk brownie och Vanni köpte en bulle och en brownie och det är trotts allt till 9ornas klass resa till våren . Åt 1 bulle 2 brownies och några pepparkakor och sedan var jag glad . Jag märker att jag har inte fått avreagera  mig så allt gott men måste nu skärpa mig tills min kropp är återställt . Det som är bra är att kroppen har ju trotts allt börjat stabilisera sig. Jag ser ut som en stor marshmellow på en vikt av 59,6 kg . Hur mycket fett vet jag inte då det är första gången men just nu känns det lite som om man är på ruta ett . Man måste ju jobba lite med dom kvinnliga tankar då man mest känner sig ledsen att formen är borta men detta är bara något tillfälligt och jag är medveten om det. Så varför har vi dessa elaka tankar i våra huvuden ? Är det omedveten själv desdruction? Jag vet inte men jag vet a<att dom flesta kvinnor har det .

Jag är inte ledsen att jag vill gråta men man är små beviken ändå att alla vad såkallad markeringar är borta . It's just part f the game eller hur people.

Jag har bakat en hel del gott dock nyttig gott. Georg har en baktävling och det har satt fart på mig och jag ska lyckas fan . Så det gäller att ha bra fantasi .

So far har jag gjort om min frukost fmed 50 gr havre , frön och kruska , 40 g protte och frukt till en härlig äppelkaka som jag kommer senare idag lägga en bild på . Helt gudomligt gott !!!! Inget fett använder jag alls , David fik en också och det var rätt skoj att se oss två njuta med varsin kopp te och en stor äppelkaka :o) MUMS !!!!

Träningen går bra och jag känner mig starkare och starkare och jag ör på rätt bra vikter . Varierar min träning från tungt och få reps till att avsluta med att köra högreps . Hur som helst det viktiga är att man tycker det är kul och roligt att träna.

Imorse körde jag 30 min promenad för att få en bättre cirkulation i kroppen då den kämpar fortfarande. Jag har otroligt lätt för att gå up i vikt ... Min kusin Silvia såg mina bilder nygligen på min facebook och hon ramlade av stolen . Hon visste att jag tränade och dietade för en tävling men hade ingen direkt bild av hur jag skulle se ut och varför jag gik upp så pass tidigt varje morgon . Hon började samtalet med en massa italienska svordomar av ren avundsjuka hahahha och sedan sade hon att hon tyckte jag var tok duktig att jag är den enda kvinna i familjen som har sett sina magrutor *asg* Rolig tjej det där . Fik höra att jag var en liten asshole för att den blå bikini var så snygg :o) hahahha Nu kommer man få höra en hel del till jul när man ska ringa alla .

Tänkte skicka några bilder till min far ....hmmm ska jag göra det ? Vi har inte pratat på säkert 10 år ...oj vilket dilemma .

Min frukost idag var en byggare bob frukost vet ej om jag ska skriva ner det men den här kvinna kan äta . Bör nog ha en ätartävling med David , Petra, Pa och Johan  jag tror jag skulle kunna vinna mohahahha
Min frukost var havre protein pannakakor med banan i mitten och choklad hypro över och 3 skål med musli med nötter och yoghurt *rodnar* jösses har ni någonsin sett en italiensk marshmellow?

David börjar snart din tävlings diet och det ser ut att han ska köra byggning för nybörjare ;o) min egen byggare bob och sedan har vi Peter på gymet som är Älgen som bygger ;o) David och Peter körde ben och båda hade ont i en hel vecka hahahah så skönt att se då dom körde på som fan och gav allt .

Köp gym kort nu , vänta inte tills efter nyår ge er själva en bra present . Haninge hälsostudio har otroligt bra och rena lokaler samt att dom har grupp träning , tuffa och lättare spinning pass men bäst av allt bra och glada medlemmar . Det är inte så opersonligt som SATS där är man verkligen välkommen . Personalen är glada och trevliga och det går att köpa hemlaga GI mat på plats . Jennie är en grym kock.  Dom jobbar på att förbättra lokalerna och det finns otroligt bra med fria vikter och maskiner . Så ring idag och få mer information Tfn: 08-745 00 40

Nä dags att jul shoppa people
Bild Tagen av min man David
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag känner igen mig så otroligt! Man slits mellan begäret efter all mat som finns och viljan att behålla formen, skiiiitjobbigt!! Men det viktigaste är att man är lycklig, eller hur? :)



Stor kram till dig Vanessa

2008-12-20 @ 13:25:01
URL: http://www.metrobloggen.se/MonicaHelenius
Postat av: Mikaela

Hej. Det du skriver om at kroppens maskineri slutade o fungera, sådan känsla hade jag när jag slutade å röka för snart 1 1/2 år sedan. Det spelade ingen roll vad jag gjorde tränade mer å skötte maten perfekt,helt uppsvälld å ingen förbränning allas i kroppen, men nu börjar det hända någor, sakta men säkert. ÄNTLIGEN.

Jag har varit en marsmellows i 1 år nu haha...

Jag har följt dig under hela din rersa, du rockar fett....as cool å grattis till din placering.

Hej svejs / Mikaela

Postat av: Lina

Ja som jag sagt innan vännen, det är tufft att hitta tillbaka till vardagen efter en diet. Man tycker man är värd än det ena än det andra, och sugen driver en till vansinne ibland. Vadå en kaka liksom! Jag ska minsann ha flera, haha.

Samtidigt vill man va snäll mot sin kropp och låta den få en mjuk övergång, må bra och inte rusa upp i vikt direkt igen... Det är svårt, men det bästa är att sysselsätta sig med sånt som inte har med mat att göra så att man får tankarna på annat. Balansen kommer, men det kan ta tid. Jag var ju beredd på det så den här gången känns det faktiskt inte lika jobbigt som det brukar.

Ta hand om dig vännen och mys mycket med familjen nu!

KRAM Lina

2008-12-20 @ 15:53:18
URL: http://linajohansson.blogspot.com
Postat av: S

Kan säga att du inte är den enda som tryckt i dig en massa godsaker efter Luciapokalen. Har sett ut som att jag är gravid i två veckor. DET SUGER!

2008-12-20 @ 21:02:24
Postat av: Mantus

Grattis till tävlingsresultatet Vanessa! Roligt att satsningen gick så bra. FF såg ut att vara riktigt roligt, det är så jag önskar att jag varit där.

2008-12-21 @ 03:14:19
Postat av: Tess

GOD JUL till fam. Frykman

2008-12-21 @ 10:40:16
URL: http://www.metrobloggen.se/tsky
Postat av: C

Hej!



Tänkte höra vad du har för strl på better bodies victoria 2-layer top, dvs. den korta topen som du har på bodys nya omslag? tänkte nämligen beställa en sån och vet inte om jag ska ta s eller m:)

kram

2008-12-22 @ 14:56:47
Postat av: Denice

God Jul Vanessa!!

Hoppas du får en underbart mysig jul =)



kram!

2008-12-23 @ 10:22:26
URL: http://www.metrobloggen.se/denice
Postat av: Linda Byström

Stora julkramen till dig, hoppas du är väldigt stolt över dig själv. Kram

2008-12-23 @ 11:54:55
URL: http://metrobloggen.se/lindafitness
Postat av: Anonym

Riktigt God JUL till dig och familjen! Kram Lübeck

2008-12-23 @ 22:45:44
Postat av: Daniel

Gooood jul!=)

2008-12-24 @ 00:28:00
URL: http://daniel-lindqvist.blogspot.com
Postat av: Lene

Ciao! Ramlade in hit via en annan träningsblogg, då jag surfar runt för att hitta lite inspiration.



Wow, vilken lady du verkar vara! Och du får ju skriva det där receptet på fettfri äppelkaka här, jag blir skitsugen :-)



Ha en trevlig julafton



hälsar



Lene

2008-12-24 @ 02:09:00
URL: http://www.metrobloggen.se/countryside
Postat av: Camilla Öhman

Hej Stumpan! Nu hittade jag din blogg oxå! Lägger den som favorit så att jag inte tappar bort dig ;) När jag läser ditt inlägg så blir jag påmind om hur jobbigt det kan vara...såhär ett halvår efter sista tävlingen, känner jag mig back on track. Hoppas att du hittar tillbaka snart! Du var otroligt fin på tävlingen, men du var fin innan allt det här oxå...så oavsett form så är du en fantastisk, stark och vacker kvinna! Hatten av för din prestation, med målmedvetenhet och styrka! God Jul till Dig, David och er vackra familj!

Postat av: Jeanette - FitnessMama

Hej Vanni!

Jag vill önskar dig och din familj en fantastisk jul! Du får njuta av allt det goda. ;0) Det tog tid för mig att återvända efter SM. Jag var ej så sugen på sötsaker men MACKOR!!! Hehehe!

Bamse julkramisar Jeanette

2008-12-24 @ 10:22:21
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnessmama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0