Vill man så kan man

Det vanligaste med kvinnor är att vi brukar sällan vara nöjd med hur vi ser ut . Kan det vara så att all reklam som görs idag på smala tjejer sätter högre krav på oss kvinnor? En vän och jag pratade om vem vill man påverka mest ? Hmm efter lite tänkande så började vi prata om att all reklam på yngre tjejer gör äldre kvinnor kanske mer osäker för männen blir attraherad av dessa unga kvinnor. Är det så en kvinna ska se ut ? NEJ

Det är sällan att vi stannar och tänker att bilderna är retucherade och att mink gör så otroligt mycket. Man ska titta sig i spegelm och hitta saker man tycker är vacker på sig själv. Testa det så kommer ni märka att efter lite tittande kommer ni börja hitta lite saker ni tycker är super snygga på din kropp. Det tar lite övning att släppa alla negativa anmärkningar man har gett sig själv men sakta men säkert kommer ni märka att det kommer ändra.

Nästa sak du kan göra är att sätta upp rimliga mål för dig själv . Det kan inte vara en för hög målsom du sedan kan inte hålla. Jag kan ta en exempel man ofta läser på aftonbladet att typ gå ner 5 kg på några veckor , puha varsegod för er som vill prova det men det kommer inte vara hållbar allt. Oftast är det att man äter lite kollisar men så fort du har avslutat deras diet och återvänder till dina vanliga rutiner kommer du gå upp dom kilon väldigt fort och kanske lite till . Jag tycker att var och en ska få mer förståelse om bra och dålig mat . Läs på och sedan hitta det som funkar just för dig , just det som är hållbar . Det är då du kommer se resultat och kunna känna dig som en vinnare :o) Det är inte så svårt min vännina Kattis och hennes man har gjort det . Så det går om man vill .

Sätt upp rimliga mål med viktnegången och glöm inte att ha delmål på vägen med kanske små belöningar , Det gjorde jag under den här dieten och det var mycket roligare kan jag lova. Jag valde att unna mig lite nya kläder och det lir så mycket roligare att shoppa också. Ni ska inte tro att jag kommer se ut som jag gör nu när jag tävlat klart men jag kommer nog hitta en bra balans och självklart med hjälp av min coach eftersom jag vill bygga lite mer sedan . Men jag ska inte låta kilorna rusa iväg . Jag kommer nog ligga på typ 57-60 kg  för jag är en kvinna som gillar mat .

En annan sak är att man ska inte stirra sig blind på vågen . Titta i spegeln känn efter på kläderna och skriv ner dina mått som du kan ta var annan vecka.

Till frukost kan du ta en portion gröt , protein drink typ whey 80 och ha lite sylt på gröten
Mellanmål kan bestå av en smögås med ägg på , lättkessela med funlight och jordgubbar ,frukt
Lunch , ris och kyckling/kött med grönsaker
mellanmål igen
Middag  typ samma som lunch
Kvälls mål kessella med funlight och bär
små mål du äter typ var 3e timme .
Det räcker med typ 2-3 dl kokt ris
Vill du ha såser hitta på nätet och leta hur du kan göra lite nyttigare såser . Men saken är att du ska tycka om maten du lagar för det är ändå ditt livstil här . Du måste känna att du njuter och lever , är lycklig .

Vill du så kan du . Det enda du måste göra är bestämma dig .
:o)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag tror det är värre för yngre tjejer/flickor. Dom påverkas mer av reklamen än kvinnor. Är man väl kvinna så kan man se förbi det där. Det är klart man vill vara snygg men man har mer distans till utseendet.



Däremot är det så extremt vanligt idag med ätstörningar bland tonåringar som det inte var när jag var ung. Det beror på någonting.

2008-08-13 @ 10:55:39
Postat av: Vanessa

Hej Olivia

Vart tränar du nuförtiden? Jag håller med dig i det du skriver . Man måste ha distans annars blir man bara fixerad och aldrig nöjd.

kram

2008-08-13 @ 19:59:44
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0