I just love mcflurry

Oj det var så otroligt länge sedan man fick smaka en av mina absolut favorit glassar Mcflurry jösses vad det smackade gott. Åt Indisk mat till lunch också men smaken var godare innan dieten *ler* nu är jag lite petigare i vad jag tycker smakar gott.

Kommer ihåg när jag fik lite oliv olja till mellanmål på mina ägg det folks är grejer det wow vilken smak oliv oljan hade. Men vi är alla olika i vad vi upplever som gott eller hur .

Det är så otroligt varmt ute idag också och jag svettas som bara den men jag tycker det är jätte skönt att uppleva en riktig bra sommar när man inte drar utomlands eller hur .

David kom nyss hem så nu ska vi njuta av varandras sällskap och ska träna axlar också . Ska bli kul att ha lite mer energi till passet eller ja vänta MYCKET MER energi *asg* Men om jag ska vara helt ärlig så bara man är envis och ger allt så kan man köra en av sina bästa pass på en låg dag för det har jag gjort . Det handlar om att få bra kontakt med den muskel du kör  och så kör du slut på den helt enkelt.

1 dag kvar och jag ser mina barn kan ni fatta hur mycket jag och David längtar nu efter som :o) dom ska pussas och kramas tills dom klagar för denna momma saknar dom skit mycket.

Idag pratade jag med en av mina anställda om allt möjligt och han pratade om hur han en gång började träna på grund av att han ville ha en snyggare kropp men han tappade motivationen efter ett tag . Målet var nog inte tillräkligt stort för honom att ens träna några månader i rad . Det fick mig att tänka vad fick mig att börja styrketräna. Dom flesta barnskötare vet att jobbar man på en förskola och specielt på småbarns avdelning så bär man mycket barn dagligen . Efter en jätte tuff graviditet med ischias dagligen bestämde jag mig att det fick vara nog och jag skulle bli kvitt med rygg problemet jag hade haft länge och självklart komma iform efter ett anatl mega extra kilon .(20+) host host
Ja men att bli kvitt med ryggvärk var det som fick mig att kämpa för jag hade ett mål som jag ansåg vad väldigt viktig för mig själv och min familj . Sedan dess är jag hooked *s*

Måste tänka balans nu med maten för nu tänker jag på smörgås *ler* men jag är inte hungrig så det får bli att stå emot som en vanlig diet dag och äta om någon timme när det är dags igen istället . Varför gör jag så jo för att jag vill inte ha en lika stor baksmälla som förra gången NO NO . Magen dessutom bubblar redan .

Ok dags att packa lite va


Kommentarer
Postat av: Esios

jag vet vad som motiverade mig från början när jag var 16 iaf... provade på att bli omkullknuffad och sedan sparkad på av 4 pers, det gör under för motivationen =). nu senast var det att jag blev väldigt besviken på mig själv när jag kollade i spegeln =(. Därför det är jättekul att förlja din blogg, man ser att hård träning, rätt inställning och ett leende kommer man långt på, sen skadar det nog inte att man har koll på att laga mat och orka äta rätt.

Hoppas ni har en jättemysig helg med barnen nu när de kommer hem!!

2008-08-01 @ 14:25:18
Postat av: susan

Ser Jävligt bra ut Vanessa!!

Dina bengivet to meee:-)

Ha en skön helg//S*

2008-08-02 @ 13:14:04
URL: http://www.metrobloggen.se/susan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0