Att övervinna motgångar

Vi alla går igenom motgångar i livet . Man kan ha större och mindre men de är trotts allt motgångar som vi lär oss mycket av . Men jag blir starkare och klokare när man kommer ut som en vinnare på andra sidan . Jag har gått igenom en hel del motgångar dom senaste två åren det har mest varit vänner som har visat sig vara riktiga svin som i slut ändan tänker bara på sig själv no mattter what . Jag är tyvärr inte en sån person och inte min man heller men jag kan lova att vi är väldigt försiktiga vem vi släpper in nu.

Hur övervinner man motgångar? Oftast uppstår det ett problem eller hur och det värsta du kan göra är att inte konfrontera problemet och låtsas att det har inte hänt. Du måste titta på problemet med öppna ögon och i  lugn och ro hitta på dom bästa lösningar . Sedan ska du agera och jobba på lösningarna så att problemet blir löst och inte uppstår igen . När det är klart kommer du 1. har mer erfarenhet och vetskap 2. känna dig otroligt nöjd med dig själv . 3 . helt klart vinnare i mina ögon. Så gör jag och det funkar för mig .

Min man har lärt mig att konfrontera livet med nya ögon att ta sitt ansvar och det har hjälpt mig mycket. Tror jag har till och med glömt att brkräfta honom för det så jag får ta och kommunicera det till honom . :o) Jag har alltid varit lite av den typen som jaja inte mitt fel att det hände . Men sedan ärde han mig att titta lite djupare för att se mitt ansvar i just det som hände och då hittade jag något som jag hade ansvar i . Men det gäller att kunna vara ärlig mot sig själv och vilja konfrontera. Så baby tack så mycket .

Dagens morgon cardio gick bra jag hade bra med energi men mina ben var inte helt med på noterna . Jag gjorde det jag kunde av situationen och könde på med härlig musik . Jag fik till och med höra I'm to sexy for my shirt låten och jag gjorde en riktig gay walk till den . Två tanter stirrade med ett leende haha. Skoj måste man kunna ha lite på diet .
Jag hade och en otroligt motvind idag ojoj benen var bra slut när jag kom hem . Idag blir det armar och imorgon ska jag nog träna med tjej i solna måste ta och ringa henne.

Igår fick jag förfrågan ut av Dessan som har gått foto linjen att ta bilder . Vi hade pratat om det tidigare och nu har hon fått en ny baby jajajem en ny kamera .Så det blir två fotningar på söndag och det ska bli spännande . På lördag är det ben ...urk .no pain no gain so sm en vän skriver till mig på morgonen lets do this !!! YES.

Hann inte göra lasagne igår så jag håller på göra den nu innan massagen kl 16 . Så igår fick dom nöja sig med köttfärssåsen bara . Idag därimot blir det godare mat hela kket luktar otroligt gott . Själv får man inte ens smaka ...men min tur kommer senare. Idag blir det lasagne , imorgon får dom kyckling och lödag blir det pizza . Så långt har jag bestämt . Känns lättare att laga god mat om man har planerat bra .

form idag

en till då

Den blir bättre och idag var det vikt rekord igen fast det håller jag för mig själv för jag vill se hur det blir imorgon .
Gjorde som Fröken Warg skrev spotta i närvarna och gav allt . Det är tufft men mycket lärorik .


Kommentarer
Postat av: Lina

Det märks så på er båda att ni verkligen bryr er om era vänner. Ni känns så äkta, och jäkligt roliga dessutom ;o) Skulle va skitkul om ni kom ner och hälsade på oss!



Hoppas din dag blir super vännen!

Kram

2008-08-14 @ 13:02:57
URL: http://linajohansson.blogspot.com
Postat av: Tess

Oh lala =) Vissel. Fin fin form

Bra skrivet om dina erfarenheter. Har en hel del bakom mig som gett mig en annan syn på att hantera situationer. Motgångar har vi alla någon gång i livet och jag anser att det som händer oss och hur vi hanterar dem gör oss till den människa vi är idag. Förhoppningsvis till en bättre människa....

2008-08-14 @ 13:10:16
URL: http://www.metrobloggen.se/Tsky
Postat av: Susanne

Har oxå varit med om en hel del här i livet... Det är vad som gör den man är idag... Kloka ord från dig där...



Trodde annars när du var å hälsade på hos mig att du skulle morra efter min äppelkaka... *hihi* ;)



Ha en skön massage nu!

2008-08-14 @ 13:49:16
URL: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Linda (friend of Andy)

Måste ju säga att det ser grymt ut!

Kör SM också!!! Du skulle placera dig bra =)



Rock On! Ses kanske på tisdag på Najaden då!?

2008-08-14 @ 15:34:27
Postat av: jenny

jag måste bara säga att jag beundrar verkligen dig och din vilja att tävla! och din fysik är ju helt grym! lycka till med allt!

2008-08-14 @ 16:04:54
URL: http://www.metrobloggen.se/viklund
Postat av: Vanessa

Hej Lina

Tack så mycket för dom fina orden . måste säga att det känns så med er också . Jag hoppas på en tripp ner mot dk snart.

kram

2008-08-14 @ 19:43:38
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Tess

Jo jag tror helt klart man blir en bättre människa genom livet bara man helt klart håller sig i skinnet ;o)

2008-08-14 @ 19:44:42
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Sussane

du jag kan säga att en ist ljud som GRRRR kom ur min mun när jag såg kakan :o) vart den god?

2008-08-14 @ 19:45:31
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Linda

Men va skoj att du tittar in . Sm nä då måste jag stressa fram formen tills dess och allt med bikini mm men det kommer bli en kanon resultat på FF.

Helt klart ses vi på najaden på tisdag för andy ska få se ett och annat :o)

2008-08-14 @ 19:46:53
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Jenny

Tack så otroligt mycket för dom fina orden blev verkligen glad .

kram

2008-08-14 @ 19:47:41
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Mia

Ser riktigt bra ut!

Hur länge har du varit på diet nu?

Kram

2008-08-14 @ 20:06:24
URL: http://mihas.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Mia

Sedan 31 mars ;o)och det är 16 v kvar

2008-08-14 @ 20:08:56
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0