Vecka 17

Godmorgon !!!
Idag känner mig jag något trött , jag vet inte varför jag sover riktig dåligt vissa nätter? Hur som helst så känns det skit jobbigt då man behöver sin sömn. Idag har jag gått hela 17 veckor och det är inte så långt kvar tills jag ska på ultraljud. Gissa om jag längtar att få se bebisen !!!


Mina tidigare graviditeter har kännts jätte bra av det jag kommer ihåg, men denna har jag svåra huvudvärk visa dagar i veckan. Jag träffade min läkare och hon sade att jag kanske behövde återgå till att träna då min kropp har varit van vid det. Får testa det och se om huvudvärken blir bättre.

Igår passade jag på att köra lite condition i form av promenad samt cykel och jag tränade ryggen . Ryggen och baksida axlar är det som tar stryck under en graviditet så jag vill se till att inte få ont i ryggen. Passet kändes hur som helst otroligt skönt. Älskar att vara på gymmet <3

Magen växer och likaså kroppen åt alla håll , jag lade märke till att jag hade blivit socker beroende till en vis grad igen och det var så skönt att slippa den tidigare så jag har gett mig själv socker förbud fram till JUL. Kommer jag klara det ? Ja det tror jag. Men igår var första dagen och på kvällen åt min man min resterade Ben & Jerrys glass och jag fick fint hålla mig borta typ hahah. Men det ska bli jätte skönt.


Ni som är gravida vet att magen krånglar  , alltså man blir nästan förstoppad. I turkiet ville min mage inte vara med och det är inte speciellt skönt. Nu är allt som den ska iallafall eftersom jag äter mycket grönsaker samt kruskakli. Jag tar mina vitaminer morgon och kväll . Min förra gravitidet tränade jag inte ett dugg och åt massa snabba kollisar och var otroligt socker beroende. Konstigt nog Neo är en kollis kille vill heslt inte ha kyckling och kött. Kyckling bitar går bra och fiskpinnar, köttbullar men allra helst vill han ha sin spaghetti med röd pesto. Gör jag köttfärssås så äter han inte mycket av köttet heller. Kan det bero på vad jag åt under min grav? Något jag starkt funderade på förra veckan.

Nä nu är det work
idag ska jag träna axlarna <3

Kommentarer
Postat av: Ellie

Jag hade väldigt stora problem med huvudvärk nästan hela första tiden (fram till vecka 20 säkert) och då hade jag ont varje dag. Det är sååå jobbigt, men jag fick förklarat att det kan vara alla hormoner som gör att man får huvudvärk. Sedan ökar ju blodvolymen också och det kan också vara en anledning.

kram

2010-10-29 @ 17:58:47
URL: http://ellielilja.blogg.se/
Postat av: Ellie

Ja jo jag har också den typen av gen tyvärr, dock inte tresiffrig men endå. Bra att du inte går hungrig iallafall!. Precis som du säger så är det ju ännu viktigare att välja rätt mat om man dels har lätt för att gå upp men också om man är väldigt hungrig för annars vet man inte var det slutar haha!. Mina värden är också toppen!, dock ska jag på sockerbelastningsprov imorn eftersom min pappa har diabetes. De vill väll se om jag har ökat risk eller om min bebis kommer få det. Dock har mina blodsockernivåer alltid varit bra men det kan ju vara bra och veta iallafall.



Jag mår bara bra måste jag säga!. I början var det värre men nu är allt bra!, förutom ryggont och svällande händer och fötter men det får man väll klara :). Hur mår du själv?.

Som sagt jag tror också det är babyboom, jag frågade min Bm om hon vet om det är många som kommer föda i januari och hon sa att det brukar vara ganska lugnt, de flesta brukar vilja föda runt mars och framåt så jag hoppas jag har tur:). När är ditt BF beräknat?.

Kram!

2010-10-31 @ 18:04:46
URL: http://ellielilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0