Livets förändringar

Godkväll ;
Hoppas ni alla har haft en mysig söndag där ni har firat 2010 första advent. Vi har inte lagt upp all jul dekoration än men det kommer mer under veckan . Jag är trötrtare på helgen än vardagar och jag tror att det beror på att jag sover mer och kommer ikapp lite. Låter konstigt men så känns det verkligen . Bebisen sparkar förfullt och det känns extra roligt när han typ hoppas så att det känns i underlivet :o)

Jag märker att han har lärt sig att vända sig lite därinne då jag känner sparkarna på olika ställen. Mindre kul när han spelar boll med min urin påse bara då får jag springa på toa ofta kan jag säga.


Idag hade Trångsunds pojkar 03 lag 3 en bra tränings pass. David och Calle kör riktig bra övningar och det är så mycket lättare att träna killarna nu när vi har delat upp oss. Mindre stress och mer kvalite träning. Idag har dom fått öva på helt nya övningar samt att vi har anmält oss till en inomhus kup som går den 5 jan. Hoppas vi är med då det fanns bara en plats kvar för P03! Håll tummarna att våra små hjältar får sista platsen. Min roll just nu i fotbollen är att jag kan ha bra kontroll så att dom inte börjar latja. Dom ska göra övningen rätt speciellt när man är två och två. Det är viktig att dom kan lyssna när tränaren förklarar hur övningen går till , Och att dom kan utföra övningen utan att börja på annat så att sin lag kammrat får bra träning också. Pojkarna har en tendens att vilja prata samtidigt och komma med olika ideer vilket är helt ok såklart dock får dom vänta tills tränaren pratat klart.


Min kropp förändrar mycket just nu det är inte bara magen som växer men låren, rumpan  hänger på där med. Jag blir anfådd att gå i trappor och det känns mindre kul när man minns hur bra kondition man hade. Jag saknar otroligt mycket löpningen och tungt styrketräning. Knäböj känns inte bra att köra, benpress gillar inte magen alls. Lyssnar på min kropp väldigt bra annars komnmer jag få sammandragningar tidigt vilket jag helst vill undvika.


Jag måste nog ta lite mer egen tid där jag antigen tar en promenad eller drar och tränar på gymet för det är alldeles för sällan. Det är Så kul att vi är så många fitness tjejer som ska ha barn till våren <3 Gravid Yoga vill jag testa
.

Någon som är bra med blogg.se behöver hjälp med att ha en ny header.



Kommentarer
Postat av: Danka

+ 1



;o)

2010-11-28 @ 20:21:44
Postat av: Ellie

Ja det där med sammandragningar har jag haft under HELA min graviditet och då har det varit väldigt ofta, flera gånger varje dag. Pga ac det så slutade jag träna och försökte gå en del, dock fick jag även sammandragningar av detta så jag fick lägga ner det också efter ett tag. Nu försöker jag smyga in lite med gravidyoga till Fitmama dvsn och det funkar!. Självklart är det inte lika kul som tung styrketräning och riktiga promenader men bättre än inget.



Stort lycka till med bebisen och alla andra barn:)..kram

2010-11-28 @ 23:38:23
URL: http://ellielilja.blogg.se/
Postat av: marie

hej hej!



ville bara säga att du är jätte fin som gravid med =)

vilka fitness tjejer är det mer som ska bli mammor?

2011-01-17 @ 09:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0