Jag hinner inte med

Godmorgon ;
Ni vet hur ens liv kan ibland ta över och man känner bara att man hinner inte med allt det man vill göra? Jag kan känna så när det gäller min egen träning på vardagar. Jag älskar att träna men hinner inte det känns det som då maten blir klar otroligt sent då. Att äta middag kl 19-19,30 är sent för mig då barnen har så lite tid över då vi har läxor att hinna med.


Oftast försöker jag hinna dra och träna direkt efter jobbet om David kan hämta men jag tror att jag har höga krav på mig själv. Hur många kvinnor har ambitionen att ha hemmet rent hela tiden? Maten klar i tid.? Vara den allra bästa mamma man kan vara? Att sedan vara bästa frun? Och sedan kommer man till att man ska hinna med sig själv också. Tyvärr är det så att man oftast bort prioriterar sig själv som kvinna. Nu är det så att inte alla kvinnor är det men vi är rätt många.


Jag får ångest om jag prioriterar mig själv! Hmmm varför får jag det igentligen? Jag har rätt och förtjänar min tid men det är just känslan av stressen för att hinna med att man får ångest. Så jag jobbar på att planera ännu bättre precis som jag fick göra när jag dietade inför Fitness Festivalen 2008. Kunde jag då kan jag nu eller hur!!!


Jag har en liten busig fotbolls spelare i magen :o) det är så mysig att vara gravid igen . Allt känns annorlunda just nu jag har svårt att förklara det. Allt känns bra mitt i kaos kan man säga. Så mycket har hänt under 2010 att 2011 kan bara kännas bättre. Just nu längtar jag tills att ska vara över så att jag kan börja blicka framåt.

Nya mål skall sättas för 2011 och jag ska njuta av familjen jag har. Gud va jag älskar mina familj!!!
Magen vecka 19+3


Ni Andra kvinnor känner ni igen er i min situation ? Att inte hinna med ?

Kommentarer
Postat av: Tess

Japp! Det gör jag. Fin mage:)

2010-11-11 @ 09:47:10
URL: http://petitessozoe.blogspot.com/
Postat av: Sofia o Hugo

Fina du! :D Gud så spännande med en till litten i familjen... GRATTIS om jag inte sagt det! KRAM

2010-11-11 @ 17:59:26
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0