Vad ska man säga

Vet ni att mitt humör går upp och ner och att ibland men BARA  IBLAND man ska kunna tro att det är jag som dietar :o) Att hålla sig från allt skit är svårare än man tror men so far 7 dagar som jag har lyckats och 7 dagar to go sedan ska jag fira en lagom ätardag med min man den 31 Jan :o) Han längtar enorm mycket just nu .

Att se sin egen man så trött ibland är inte så speciellt lätt man vill servera honom med mat så han ska få mer energi *ler* Jag har energi men det är huvudvärken som slår ut mig mest just nu . Min hud har blivit lenare igen efter man har börjat sköta maten . Man märker vad kroppen behöver  och inte behöver kan man säga.

Idag körde vi rygg dock inte tillsammans , David körde sitt race och jag mitt . Ibland  blir det så och det behövs då vi är på olika plan och i utvekligen i träningen . Jag har funderat starkt på att vila några dagar och bara softa och inte tänka träning alls . Jag tar gärna en kitkat :o)

Jag märker att jag tänker mycket för mig själv och inte pratar så mycket direkt om mina ideer , det finns mycket jag vill göra . Dock måste man inse att man kan inte göra allt på en och samma gång . Så jag kommer få skriva ner en lista och sedan sätta upp små mål så att man man kommer framåt .

Imorgon får jag ringa min naprapat för jag ärligt talat tror att jag har något typ av låsning i ryggen som orsakar huvudvärk . Vet ni att jag skulle behöva stretcha en hel dag *asg* Hur kan jag ha blivit så dåligt på att stretcha. '?? ajabaja Vanni

Så dagens irritation var när jag läste att ericsson skulle låta rätt många anställda gå tror det var 5000 närmare och 1000 i stockholm. Jag läste också att trotts att företaget hade en enorm aktieutdelning på 6 miljoner kronor tror jag att det var så skall dom spara in pengar . Det fik mig att tänka lite om ansvar . Det som fik mig att reagera var ju att företaget gik med en enorm bra plus , sedan är lönerna för cheferna säkert riktig feta vilket jag har inget emot . Men om det är en finans kris ska man inte uppmuntra alla företagare att göra det dom kan att låta folk behålla sina jobb . Skadas man om aktieutdelning uteblev men över 1000 familjer får behålla sina tjänster? Jag är kanske ute och cyklar men om sveriges ekonomi ska bli bättre så kan det helt enkelt inte bli fler som går på bidrag . Vi måste alla hjälpas åt . Kan vi erbjuda jobb så är det bara bra om vi gör det. Jag och David är verkligen för att låta unga jobba och lär dom gärna upp mm  bara dom visar att dom verkligen kan ta sitt ansvar.  Aja jag tycker inte det var kul att läsa att en av familjerna hade precis byggt hus mm och nu skulle vara arbetslös. Kan inte vara skoj .
Vad tycker ni om detta?

Usch !!!!


Imorgon är en ny dag och jag hoppas det börjar bra :o)
Ska krama min kudde nu för jag är aså enorm trött .




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jo det är väl hemskt med allt varsel.. men aktieutdelingen går inte att hoppa över när folk har investerat pengar i företaget.. då ska man ju oxå få sin del tillbaka... likaså som vi förlorar våra pengar när det går dåligt för dom ! Dra ner på dom feta lönerna är väl bättre då :P =)

2009-01-24 @ 18:17:34
URL: http://www.metroblogen.se/rebeccaes
Postat av: Esios

Kan tycka att det ska finnas en viss lojalitet mot de som jobbar i ett företag, på samma sätt som företaget förväntar sig det av de anställda. Dock handlar det om att om företaget inte tror att de behöver si eller så mycket folk så kommer de varsla, och i långa loppet kan det gynna ekonomin genom att dessa människor finns tillgängliga för de "nya" företag som behöver arbetskraft och lyfter oss ur finanskrisen. Därmed inte sagt att det är riktigt riktigt synd att folk ska behöva bli av med jobben, och det behövs bra skydd för de som blir det, i form av utbildningar (visst kanske inte så roligt att skola om men bättre än att vara arbetslös?), a-kassa osv.

bara mina tankar och funderingar kring ämnet.

Mvh Esios

2009-01-29 @ 15:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0