Ligger i sängen redan

God kväll :o)
Hoppas ni har haft en kanon dag idag för att jag har haft en bra dag själv tycker jag . Imorse började jag dagen med att ta Min son Neo till förskolan och sedan tog jag tåget hem . Jobbade en del med reklam och fik en hel det gjort och det mår man alltid bra av . Det är också riktig kul när reklam utskick ger resultat så idag på bara 30 min bokade jag två möten . Det är bra med tanke på att det är januari.

Imorse körde David Cardio som vanligt och han var nog rätt slut med tanke på att han ger allt under sina cardio stunder och dessutom hade låga dagar . Igår kände jag mig rätt maktlös då David kämpade med sig själv . Hans egen devil bad han att skita i tävling och äta och känna sig ätt, men min man är inte den som vill riktig ge upp han gillar dok inte känslan att vara hungrig men han är en fighter helt klart. Han låg i sängen och kämpade och jag försökte hjälpa till men beslutet ligger hos honom. Allt blev bättre med sällskap av en nära vän till oss som lever för våran sport Peter Österberg , han är en glädje spridare verkligen och vet precis hur man ska lighta upp kvällen om man har det tufft . Så lite posering övning till det fria programmet och tankarna rullade åt annat än mat .

Att gå hungrig och känna att det finns enorm brist på energi är inte en kul känsla , dock hjag som har tävlan tycker att det är helt klart värt det till 100 % . Jag hade tur att inte behöva känna hunger så fta på diet men energi brist kände jag ofta men man gjorde det man skulle ändå . Så det går om man viljan finns som ajg har nu tjatat om flera gånger :o)

Va skoj måste jag säga att ni är många med bra mål för 2009 . Jag blir motiverad att ni är motiverad så det är kul att vi kan ge posetiv energi till varandra .

Idag läste jag i Metreo tidningen påvägen hem något som fik mig att tänka till . En forskare i köpenhamn höll på forska fram en lyckor piller som skavara recept fri ??? Man ska må bra , ha energi mm . Jag bara undrar hur han tror att människans problem ska bara försvinna med ett piller som man kommer vara beroende av sedan för att få den där glada kicken . Jag blir inte klok på detta , lägg pengarna till dom hemlösa istället eller förbättra skolorna . Eller vad tycker ni om detta?

En annan sak jag läste var att 900 skulle varnas på karolinska ??? Hmmm ok det ska sparas in pengar och det är sjukvården som dom dra in på? hur tänker dom ? Om dom hade redan anställt 900 personer det måste ha varit på grund av att det finns behov av det eller hur? Så varför belasta dom redan stressade personalen med flera arbets uppgifter för att spara pengar . Om det är kommunen som gav den order vet jag inte men då skall dom hellre sänka bidrags pengar anser jag personligen . Vi har bra sjukvård och det bör stanna så .

Idag körde jag axlar och bröst och jösses vilken bra kontakt jag fik . Jag tycker att set syns nu att jag kör kreatin för jag ser fylligare ut . Känner mig också rätt stark idag körde axelpress i smithen med + 15 kg och smithen är tung bara den , tror den väger 28 kg ( hörde någon på gymet säga det) så inte illa att pressa bakom nacken med 43 kg . Har gjort mer men vill köra lite lättare idag men ändå så at man får kämpa .

Jag har varit en slarver med streching och det bärktes idag när jag körde flyes ojojoj vad det kändes så det måste ändras . Lika bra tt man gör allt rätt eller hur . Maten funkar bra och sakta men säkert kommer kroppen förändras med tiden efter all jul mat .

Nä dax att nanna nu för jag är så himla trött redan .
God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det dom 900 personerna på Karolinska varnas för?

2009-01-20 @ 09:58:43
Postat av: Vanessa Frykman

STOCKHOLM. Varselbeskeden haglar över en finanskristyngt Sverige. Nu är det Karolinska Universitetssjukhuset som varslar 900 anställda när sjukhuset ska spara en halv miljard.



synd va .

2009-01-20 @ 10:49:12
Postat av: Anonym

Jaha, jag trodde det var något tjänstefel som hade begåtts så man bestämt att 900 skulle varnas.

2009-01-20 @ 14:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0