It's getting cold in here

Herre min skapare vad jag fryser och är förkyld brrrrr . Tack o lov att det finns echinaforce och c-vitamin, vitlök har jag i maten då om jag inte direkt måste tugga den rå vill jag helst inte göra det. Harcore när det gäller eller? :o)

Solen skiner men det är riktig kallt ute och barnen är fortfarande lediga och det är bara att hålla ut 2 dagar till så är det back till familje rutiner. Det är en heltids jobb att underhålla barnen om man inte vill att dom ska spela sönder playstation spel eller får tv ögon . Men just nu har dom fått lov att spela 30 min . Indiana Jones lego spel är en favorit just nu och en bil spel .

David har so far gått ner 3 kg och det är bra jobbat med tanke på att det är ju trotts allt bara 4e dagen på diet så det kommer blir riktig bra . Jag å andra sidan ska göra ett tappert försök att sköta maten bättre så min mage mår främst bättre av det. och jag har satt upp en liten del mål med formen för mig själv men ingen morgon cardio är tillåtet !!! Det gäller att byta gamla vanor som man hade innan tävlings diet för jag kan sköta maten när det gäller men fan jag älskar mat och den här kvinnan kan äta när det gäller. Kollade mig själv i spegeln och insåg att fan jag ser ok ut nu men någon kg skulle kunna bort för att inte behöva köpa nya brallor för nu börjar mina gamla bli tight men jag ska varje dag från och med nu försöka att beröma mig själv för jag gör det aldelles för sällan .

Så 2009 är året jag ska beröma mig själv och andra oftare :o)
Jag gjorde fiskburgare igår till min man
260 gr fisk
2 äggvitor
50 gr körsbärgs tomater
salt
vitlök o peppar
basilika

blanda allt förutom tomaterna i en dunke med elvisp och sedan lägg smeten i en stekpanna och stek .Jag steker med hjälp av lite vatten då jag får inte ha olja till. Finns olika sätt att göra och krydda gärna med lite pasta rosso när du steker fisken . När du hälls smeten i stekpannan lägg på tomaterna och sedan lite rödlok är inget fel det heller :o)



ta hjälp av en kastull lock för att vända burgaren jag gjorde en stor men ni kan göra två små också .


servera md en god sallad till då blir ni mätta :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

kul att det börjar komma lite mer inlägg igen=) självklart måste väl du oxå få ha lite julledigt! kan du inte lägga in lite mer träningsbilder igen o filmer? skulle oxå vara kul att veta vad du har för träningsschema o se bilder på övningarna=) Nu ska jag försöka bli frisk sen ska jag oxå sätta igång med styrketräning. Har du några tips till en nybörjare?



hoppas ni får hålla er någorlunda friska!!!

2009-01-05 @ 18:49:18
Postat av: Tess

Hur ser dags formen ut nu då? =)

Dom där fiskburgarna ska jag allt pröva på ser riktigt mumma ut!

Ha det gott!



2009-01-05 @ 19:09:29
URL: http://www.metrobloggen.se/tsky
Postat av: sid

Sånna där får ju inte din man ha ensamrätt på. Du får laga några till mig också! :)

2009-01-05 @ 19:37:29
URL: http://www.fitnessguru.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0