arm day

Hallå
Idag har det varit full rulle verkligen jag är så upptagen med att uppdatera min kundregister då den är otroligt viktig för företaget. Varje år vid denna års tid planerar jag rätt mycket för reklam som skall delas ut.

Ok i morse så vaknade jag och åt frukost med barnen , det är alltid lika trevligt och givande att spendera lite tid med dom . Sedan fixade jag Davids gröst då jag skulle iväg och lämna Neo på Dagis. Som tur är så får vi samåka med Kattis min vännina och Neo ska jämt vara först på plats . Ute imorse var det riktig halt så man fik gå riktig försiktig . Neo var på strålande humör och likaså mamma :o)

På väg hem passade jag på att handla lite mat på Ica Dalen och gissa om jag vart glad när jag hittade färsk tonfisk för 179 kr kg !!! Det brukar kosta upp mot 250 kg om man har otur så det är bara att passa på . Jag brukar grilla det i min hemma grill med massa kryddor för det blir så otroligt gott med lite potatis och en skön sallad . Japp det får jag imorgon!!!!!!!!

Idag körde vi armar ocgh vete fan om det är Beta alanin som får mig att tro att min muskel är inte slut för jag hade samma känsla eftergårdagens benpass och var så sur för jag trodde det var skit !!! Och gissa vad jag känner idag .........TRÄNINGSVÄRK I BENEN !!! Jag var så lycklig hahahah . Men saken är att jag kör ju på bra och får grym kontakt .

Passade på att ghandla små varor och en stav mixer på hemvägen på Ica Maxi och sedan när jag kom hm var det att stå där man trivs bäst (nästan) i köket. Lagade middag till David medans han röjde lite hemma . Davids energi är inte på den högsta nivå nu under diet men det är bättre nu än förra veckan så man får vara glad. Han går på möten jag bokar så dår går tiden lite snabbare för honom vilket är ju bara posetiv. Jag lagade idag en räkomellete till David och han blev så glad :o)

Själv åt jag fisk soppa som jag gjorde och det var första gången på bra länge som jag tyckte det var riktig gott att äta torsk . Till lunch vart det en lax sallad så det känns riktig fint i min mage nu . Min huvudvärk är inte helt borta men det blir lite bättre och visa dagar vill jag bara ta min koffein tablet för att få bort huvudvärken . Dock har jag lovat mig själv att stå ut och ta mig igenom dessa 14 dagar .

Många har undrat vad min kcal intag låg på under diet och jag låg mellan 1300-1800 kcal det lägsta jag gik några enstaka gånger var 1100 och det var inte roligt alls . Men annars låg jag mest rundt 1400 tror jag och pendlade upp och ner . P-a hittade det som funkade bra för mig så det är rätt individuellt.

En ny sak som jag bara tok älskar är MÖRK CHOKLAD !!! Jag har tidigare bara ätit mjölk choklad men nu är det 85 % som gäller MUMS !!!!


Bed time folks
Coach hade potatisen på plats !!blodigt alvar :o)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej. Skulle gärna vilja maila några frågor till dig om kost och träning. Jag håller på med ett projektarbete och försöker samla info från olika fitnessprofiler. Har du någon mail som jag kan skicka frågorna till?

Tack på förhand / Johanna

2009-01-22 @ 11:29:09
Postat av: Magnus Carlsson

Jag har följt din blog ett tag och märkt att du använder mucket torsk i maten, tänkte tipsa dig om en fisk som heter hoki jag tycker den är ett bra alternativ om man tröttnar på torsk, du skulle även kunna pröva kummel och sej alla tre mycket goda fiskar.



Hälsningar

magnus

2009-01-22 @ 11:43:49
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Johanna

Du kan maila mig på

[email protected] :o)

2009-01-22 @ 14:30:55
Postat av: Vanessa Frykman

Tja Magnus

Tack va snäll du är :o)

tack för du bryr dig .

2009-01-22 @ 14:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0