Äntligen Fredag

Veckan har gått rätt fort tycker jag ,vad tycker ni själva? Har ni haft en bra vecka eller har den varit baka ok? Om jag ska vara ärlig så har man varit helt ok så nästa vecka ska jag se till att få den bättre . Jag har haft ont i huvudet nu i två dagar och känt mig så himla trött . Jag vaknar utvilad men vid ett tiden så är jag en levande zombie. Det är nog att jag har skärpt till maten ordentligt och att jag resnar en massa skit från julen .

Jag har fått inse att min kropp är inte gjort för snalla kohlydrater vilket är inte den lättaste att bara acceptera . Jag älskar bröd och pasta samt min musli med nötter . Dock orkar inte min kropp riktig hanskas med det för är det gott så kan jag äta på riktig så slår jag nog vilken kille som helst i en ätar tävling om det är ett måste :o) men det är sanningen . Nu gäller att inte känna att åh man dietar nu igen . Nej det är ett sätt att leva för att just din kropp ska må bra och du ska vara nöjd med den . Så tänkte inte jag alls tidigare . Jag kommer fortfarande kunna unna mig det goda men med måtta helt klart och bättre alternativ .

När jag går och handlar och kanske ni har märkt det också men det mest onnytigaste varorna är alltid billigast . Tyvärr så styr ekonomin hos många barnfamiljer så att de väljer det billiga varan men innehåller mindre bra grejer för kroppen .  Sedan jag ändrade mina matvanor och min familjs jag lovar matkontot hat stigit men vi mår mycket bättre . Och det bästa om man har en barnfamilj är att planera vad som skall ätas veckan innan så att man kan handla allt . Har ni märkt att det är inte många som har diciplinen när dom små handlar att bara handla det som man hade planerat .? Det hamnar oftast något mer i korgen :o) något oftast man är sugen på .

Vill tipsa att Ica Dalen har färska räkor nu för 6,90 hg och det är billigt jämfört att det brukar ligga på 13,90 hg . Kanske ni kan laga en god wokrätt i helgen ? Jag kommer äta lax imorgon och det ser jag fram emot !!!! Jag älskar lax just nu MUMS.

Ikväll ska vi mysa och ha en riktig fint middag hela familjen och min bror ska köpa vin så jag kommer njuta av ett glas rött vin och kolla sedan på Lets Dance . Kommer också kanske börja en dans kurs för att ha lite variation i min träning . Jag tycker att det behövs så att inte allt blir bara fitness fitness liv . Jag är den jag är och tycker om att göra saker som gör mig glad .

Ni ville se min dagsform och det kommer jag lovar ska bara orka med det. Oftast är det upp , fixa frukost och non stop till 21,00 då man har lagt barnen och då är man helt slut . Min kropp håller fortfarande att återställla sig efter en lång diet. En sak jag fik veta var att just nu min insulin nivå är rätt högt så den måste stabilisera sig .

Hur många många mammor är ni som läser min blogg? Vad har ni för mål nu inför beach 2009 som alla kallar det? Själv är det att se normal ut och kunna känna sig nöjd med den man ser i spegeln .

Träningen går riktig bra och jag hoppas på att öka i muskelmassa för jag kämpar verkligen den tiden jag tränar så det får bara ge bra resultat nu  grrrrr.

Nä snart dax för lunch  och idag är det kyckling med vitkål och blömkål !!! Yummi Yummi for my tummy

Linus här på bilden har svårt hur en människa mitt i passet måste ta Bcaa *asg*

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är 3 barns mamma som följer din blogg,mina planer inför 2009 är bygga för att om planerna håller tävla vid årets slut.

Det var mycket kul att följa din väg fram till din första tävling, du har verkligen bjudit på en riktig verklighet som inspirerat mig,att låta sig få nya drömmar i livet och genomföra dem fast de inte är på den mest praktiska stunden i livet. /Linda

2009-01-16 @ 20:44:35
Postat av: Bitte

Jag är en av mammorna som brukar titta in och inspireras av dig, jag har 5 stycken själv. Mina mål med träningen (som jag precis startat på allvar) får du gärna läsa mer om på bloggen jag startade nu i veckan :-). Ha det bra!

2009-01-17 @ 12:43:26
URL: http://bitte-blansch.blogspot.com
Postat av: Liza

Hoppas att du inte blir sjuk nu. alla går o e sjuka tycker jag...

Jag känner igen de där med att kroppen inte vill ha snälla kolhydrater o likannde.. ja e själv ett levande kakmonster.. haha.... men men...

Blir de ngn tävling till sweden gp??



lägger till din blogg på min sida.. hoppas det är ok..

Kram

2009-01-17 @ 22:17:37
URL: http://www.metrobloggen.se/liza85
Postat av: Anonym

Något tips på lämpligt vin till räkorna för 6,90 från Dalen?

2009-01-17 @ 23:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0