upp och ner

kan det gå ibland och igår eftermiddag gick det ner för min del rätt hårt. Kanske efter gårdagen beslut hade jag tid att varva ner och hinna känna efter ordentligt. Är det bra ? Jo det tycker jag för man måste kunna handskas med sina känslor och det man upplever. Dock var det en aning överväldigande igår med dessa känslor och under morgon stundens cardio kunde jag ta tag i dom och handskas med dom på mitt sätt .

Vi alla vet vid det här läget att det är ju bra tufft och en sak är klart jag är bra inte ensam om att ha det tufft just nu . Vi är många som dietar inför Fitnessfestivalen och jag ser bra fram emot att stå där i dec på scen med alla vinnarna för det är det vi är ändå i slut ändan vår egen vinnare.

Imorgon tänkte jag bara tänka på mig själv under en del av dagen typ pyssla om mig själv för det känns som en bra belöning. En sak jag är glad för att jag har inte kännt den här känslan av att det är jobbigt att gå till gymet. För mig är det grymt kul att dra och träna för jag har hittat gymet som är för mig . Tjejerna där inklusiv dig Danka är helt jävla underbara !!! Love you girls. Sedan finns det roliga kilar också och ni är grymma ni med.

Nu tänker jag svara på lite frågor som ställs rätt ofta . Min bästa vikt under dieten än så länge var 51 kg och ni behöver inte vara anonyma för att ställa frågan . Imorse var vikten 52,6 då jag håller vatten från ätardagen och vi har inte sänkt som jag har skrivit tidigare dock ska det bort nu så nu kör jag mer cardio för attd riva ut det.

Sedan mina snygga byxor köpte jag för många år sedan och det är från Nike . Har tyvärr inte sett till dom och ångrar att jag inte köpte flera då dom är riktig sköna.

Kosten varierar från dag till dag och det är nästan aldrig detsamma och det är ett upplägg jag får ut av min coach som har många års erfarenhet . gröt till frukost  , kessela till mellis , sallad ris och kött  till lunch , före och efter tränings drink och sedan kött med sallad till middag och kvälls protein . Mängderna varierar på om vi ska jaga ett minus på vågen eller höga intaget . Kcal nivå har pendalt under dietan mellan 2200 kcal till 1300 kcal. Just nu ligger jag på typ 17-1800 kcal det tycker jag funkar bra . Jag äter vitaminer dagligen också  Det finns tjejer som dietar mot sluttet av sin diet på kanske  mellan 1000-1500 kcal det är nog det vanligaste bland bodyfitness tjejer . Jag kan ha fel .

Mina mått från start kommer under helgen då min coach har dom men annars har vi inte tagit mått på bra länge då vikten på vågen har gått ner.Nu händer det inte så mkt mot slutet men jag har tightat till mig och det ska jag vara glad för .

Det enda man kan göra nu är att ta sig igenom en dag i taget och njuta av livet eftersom det är trotts allt mitt egen vall att tävla . Det är visst en hel det måsten varje dag men snart är det över :o)  and the phat lady is going to sing !!!

kram till er alla därute



Kommentarer
Postat av: Lina

Vi kämpar på tillsammans vännen! Tiden den bara rusar iväg och rätt som det är så står vi där backstage med pirr i magen, redo att få kliva upp på scenen! Iiiihhh jag fick värsta pirret redan nu av bara tanken ;o) Fan va kul vi ska ha!!!

Vi fixar det här gumman!

Stor kram till dig!

Lina

2008-10-16 @ 15:51:03
URL: http://linajohansson.blogspot.com
Postat av: Danka

Hörru snuttispluttis! Du vet väl att jag är grymt avundsjuk på dig, det tåls att upprepas! Jag blir enormt taggad av dig, bara så att du vet! Jag har bestämt mig för att bli mer positiv, har nämligen haft lite pepptalk med min PT ;0) ... så nu måste jag ge mig! Jag är som du, älskar gymmet, trots att det är tungt ibland. Beundrar din styrka och envishet! Kämpa på! kramar i massor!!!!

2008-10-16 @ 20:33:31
Postat av: Danka

En sak till, blir det någon träning för dig i morgon (fredag)?



:0)

2008-10-16 @ 21:02:37
Postat av: sara

Jag känner verkligen igen majj i så som du känner.. Ska med tävla nu på lucia och det är svårt att förstå sig på sitt humör ibland.. ena dagen mår man super bra och allt är på toppen medan det kan vända på bara få sekunder och så är allt pest och pina !! håll ut, 7 veckor kvar :D

2008-10-17 @ 07:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0