Träna en snygg rygg

Många frågar mig hur har du lyckats få en så pass snygg rygg? Ja du jag har kört mest bas övningar och varierat min träning med tunga set och lättare och fler reps . Jag har också tränat nu i 4 års tid så det tar ju sin lilla tid att bygga upp en bra rygg .
Dom övningar jag har kört mycket av är
Latsdrag
En arms rodd
sittanderodd
stående rodd
marklyft
chins
det har funkat bra för mig och det kommer jag fortsätta med .
Idag körde jag rygg och kvällscardio en timme. Har fått slänga om mitt schema efter goda nygheter som jag kommer avslöja senare :o) Men mycket bra händer dock är det slitsamt att behöva ligga i för formens skull. Coachen ringde och frågade om jag hade ätit min lunch och som tur var så hade jag inte det. Nytt uppägg och tebax på torsk :o) lyckades göra en god fisk mini gryta trots inte så höga kcal. Men huvusaken var att jag NJÖT av min mat . Detta är mat jag kan äta offseason helt klart så det smakar så otroligt gott.
2 korta stops nu inom loppet av 12 dagar så det är rätt skoj att ha dessa små mål nu när det närmar sig tävling . Helt otroligt att nu i helgen kommer vi redan vara i Nov . wooohooo snart är det bara 30 dagar kvar och sedan börjar tömningsfasen . :o) kan ni förstå hur mkt jag längtar nu .

Efter gymet idag var vi på ica maxi för jag behövde lite mer fisk . Barnen åt på Mcdonalds då det var sent och dom blev små hungriga igen . Dom har börjat få upp apptiten nu vilket gör mig glad. Jessica åt två pannkakor och det känns bra att det är nyttig. Davids matlådor och mina är klara och familjens middag för imorgon är klar, dom kommer få kyckling gryta med ris .

Jag väntar på att få lite bilder av min vännina Kattis som hon tog igår när vi tränade och det ska bli spännande att se hur dom blev. Har inte direkt sett formen på bild på ett bra tag när jag bara tränade .

Vad ska man säga jag står mycket i köket då vi är två som sköter kosten och sedan har jag varit strängare med ungarnas mat . Har ändrat mycket min uppfattning av mat dock tycker dom att det är riktig gott. Lite nyttigare blir det helt enkelt . Jag använde mig mycket av grädde och sånt men numera är det bara på helger om det ska vara på våfflor eller något liknande . Hmm våfflor måste jag göra till helgen . Petra är du sugen ?

David har haft sago stund me pojkarna och det var min son Martin som läste sagan :o) och gissa vad Neo somnade  hahha så söt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0