Bullar med äppelfyllning

Igår bakade jag en hel del och jag tycker alltid det är skoj att baka bullar .
Min bull recept
1 Jäst
100 gr smör
10 gr solrosolja
1 dl sötningsmedel
5 dl lättmkölk
100 gr Bakepro
750 gr Vetemjöl special
3 tsk vanilj
1/2 dl strösocker
1 äppel
Kanel
halv ägg
lite pärlsocker

Gör en vanlig bulldeg med ovanståede vetemjöl och bakepro . Vanilj socker har jag i degen när jag har kavlat ut den med lite socker och kanel och riven äpple . Gör precis som vanligt  mankan inte misslyckas
Jag gjorde 64 bullar och öfr varje bulle blir det ca  70 kcal , 2.6 gram protein , 9.5 gram kohl , 2 gram fett  bättre än vanliga bullar och till och med godare .



Dom som hade äppelfyllning hade jag ingen pärlsocker , hade endast på då barnen brukar klaga annars . :o)
Jaja kul hade jag och till och med åt några *host* host*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0