Tomte morsan

Godmorgn mina läsare
Jag har inte direkt tagit det lugnt efter tävlingen då det är en hel del jobb och tid att ta igen med barnen . I måndags så åt jag indisk lunch ute med min man och vi hade det riktig mysigt . Lite ovan att äta annat mat å mina smaklökar tyckte attdom kunde ha kryddat maten bättre och jag skippade såsen för den var jag inte så förtjust i ändå . Men det gäller nu för kropen att itta sin balans ju .

Formen är som bortblåst tyvärr det är ju trotts allt första gången jag får uppleva allt så jag äter bra mat men mer av det för nu ska jag bygga lite mer muskler . Jag älskar att träna och jag har fått ta det lugnt innan tävling så jag var långt ifrån sliten . Jag tycker det är sååååå skönt att vakna på morgonen och inte behöva köra cardio hahahha niiiiiiiiiiice me like . Jag har gått upp fort och rean ligger mellan 5-6 kg plus dock har jag också början använda kreatin både före och efter passet och det är såå skoj . Började träna lungt för att få iång cirkulatin i kroppen och gissa hur skönt det känns . Jag ska vara ärlig att det var tufft i tisdags för mina ben och fötter var grymt svullna med massa vatten och allt är så nytt att jag hade svårt att gå . En svullen säl kan man säga att jag är . Dock är det såå skönt att inte behöva känna sig så liten längre :o) ju känner jag som en liten vattnig biff och jag har accepterad det. Lite läskigt dock hur fort man rusar upp i vikt men som sagt jag vet nu hur jag kan göra annolunda nästa gång .

Igår bakade vi bullar och foccacia hela kvällen då min dotter skulle ha med sig bullar till Lucia firandet idag  och Neo skulle ha med sig till julbordet på förskolan . Jösses vad jag höll på länge men det var kul.

Vet ni vad jag sver hur bra som helst och snarkar till och med nu *asg* David har spelat in mig när jag sover med moilen och jag öll på skratta ihjäll mig . Mer kollisar i kroppen gör mycket . Det är så kul att träna också både vikor och jag är igång efter tävling och det är så kul. Jag tränar med min man och jag har verkligen kul på gymet. :o) Igår körde jag ben och jag höll på dö ärligt talat körde djupa böj , utfall, benpress , baksida ben och idag har jag en sådan härlig träningsvärk ipå min gluteus .

Jag kommer fortsätta blogga och skriva om min träning , mitt liv som mamma och skriva om matlagning . Många har frågat mig hur man får snygga magmuskler och det är genom att träna magmusklerna . Jag kör mycket crunches på pilates boll eller hängande benlyft . Jag varierar min magträning så att det är kul .

Idag kommer jag svara på alla härliga kommetarer jag har fått och kameran kommer följa med mig på lucia firande :o)
Härligt med ett nytt kapitel i mitt liv och nu snart börjar min man sin diet . En sak som är skönt är att jag känner mig inte tom efter tävling jag ser möjlighet till nya mål och njuter .



Kommentarer
Postat av: Sashli

Good morning `Sugah pie`!



Vet inte ens hur jag ska börja detta inlägg, men kan börja med att skriva att jag är så imponerad av dig och din prestation. Du vet det redan :)

Din fysik såg så fantastik ut på scen. Självklart, som jag själv, behöver du kötta på med mer axlar och rygg för att bli mer komplett men dina linjer och dina kvinnliga muskulösa former fick dig att glänsa och stå ut något otroligt. Fan va snygg du var i den turkosa bikinin!

Sen att du lyckades toppa allt på tävlingsdagen visade hur bra du faktiskt är. Jag hoppas verkligen att det är något jag kan göra till min nästa tävling ;)



Jag vet att det är en konstig känsla då man under så lång tid kämpat för att gå ned och uppnåt målet efter så mycket slit åter igen bör gå upp och låta kroppen återhämta sig, men men det är en del av byggande och välmående processen. Sen behöver man ju faktiskt inte bli en `big mama` som ursäkt, haha! Njuta med måtta, det försöker jag lära mig själv och min kropp.



Nu är det dags för oss att stå bakom våra män och hjälpa till med vårens förberedelser ;)



Take care!

Love



Sashli

2008-12-12 @ 07:48:19
Postat av: Mange

Får gratulera till omslaget på Body. =)

Ha det gott

2008-12-12 @ 08:08:13
URL: http://www.metrobloggen.se/magnusskog
Postat av: Sussi

Du är grym Vanni.

Kul att få träffa dig idag.



Kram

2008-12-12 @ 14:24:25
Postat av: Olivia

Grattis, så roligt och du var värd det. Åsa är alltid så fin men du har slitit på bra och resultaten kom också. Bra jobbat

2008-12-12 @ 17:45:01
Postat av: En Bitter Blondins Blogg

Hej!

Titta in på min blogg och vinn ett stort paket med modetidningar!



Kram

2008-12-13 @ 23:28:43
URL: http://josabeth.blogs.se
Postat av: snuttan347

Hoppas NI mår toppen o att du fortfarande njuter av din pallplats..

Ha en underbar 3:e advent..Kram Pernilla med den växande magen ;-)

2008-12-14 @ 11:41:42
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Sashli

Tack för dom fina orden det betyder mycket och jag uppskattar ärlighet otroligt mycket. Jag är nöjd och har lärt känna min kropp riktig bra nu under den långa tesan mot tävling .



Anita är sjukt duktig på att sy bikinis .

Här ska det njutas och vi måste träffas snart.

kram babe

2008-12-15 @ 13:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0