Happy new year

Hallå hallå
Gus så dåligt jag har varit med att uppdatera min blogg men jag har ju haft rätt mycket att göra . Jobbet rullar och våra anställda börjar komma hem från sina semestrar så snart är det verkligen full rullning igen . Tiden känns som att den rinner iväg nu fortare än någonsin .

Tänk er att ett hel år har gått redan och hur mycket har man hunnit få gjort? Jo massor men bäst av allt är att jag äntligen fått uppnå en dröm jag haft länge och det var att stå på scen . Så nu är det nya mål för 2009 och mycket av det har inget med tävling att göra . Just nu tränar jag på riktig bra och jag är starkare än tidigare så allt går som det skall . Jag har ju träningsvärk 7 dagar i veckan sedan tävlingen och jag lovar fy va det känns . Coachen har lagt om min träning för att jobba på det jag behäöver mer av så det är att nöta nöta nöta tills det kommer. Tänk er hur tålig musklerna är , alltså vi tränar dom så att dom bryts ner dagligen och ändå läker den fort . Mycket intressant detdär tycker jag .

Ja ikväll är det fest här hemma hos oss 12 personer kommer och jag kommer ha 8 barn här så det kommer bli otroligt kul. Ser så fram emot det att det pirrar i magen . Mycket måste göras fortfarande och just nu väntar jag på David som skall klä på sig därför passar jag på att skriva här till er . Vi kommer ha förrätt, huvudrätt och en efterrätt som är lyxigt värre .
Bruschetta med lax
Oxfile provencale med potatis gratäng
gino med glass :o)
på det bakar jag bröd , pizza bullar och vanliga bullar då jag gillar att baka
och en foccacia :o)
lite godis , chips , dricka ja det är ju nyårs fest .
Massa roliga lekar

Jag mår bättre nu att jag är hemma och har koll på vad jag äter , på det sättet menar jag att jag inte öder på med ioliv olja som min mor gillar att göra , eller grädde , jag har olivolja i min vardagliga kost nu men inget överdrivet. Vikten börjar gå ner av att bara äta nyttigare nu.  Vill ner till 57 kg och det är 2,5 kg ditt och det bör fixa sig relativ snart. Lobvat mig själv att inte stressa upp mig . Tävlingsform är ändå tävlingsform så offform får man hitta det man trivs bäst i själv.

Under Jan 2009 kommer jag lägga upp lite olika recept jag har lekt med och dom är goda jag lovar . Dock kan jag varmt rekommendera er att leka själva i köket för det är så otroligt kul att skapa god nyttig mat .

Nu ska jag iväg i shopping jungel och försöka få det klart snabbt som blixten mcqueen ;o)
om inte vi hörs senare så passar jag på att önska alla ETT GOTT NYTT ÅR !!!
tack för detta året alla som läser bloggen !!!
mvh
Vanessa

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag vill önska ett riktigt gott, lyckligt , 2009.

Och tacka för att Daniella fick vara hos er på nyår.

Hon har inte ens haft tid att ringa hem, jag tar de som ett riktigt gott tecken.

Skönt att de turbulenta 2008 är slut nu, nu kan man börja på ny kula.

Hoppas Jessika snart kommer hit till oss...



Kram Sussi & Arne

2009-01-01 @ 18:32:37
Postat av: C

Hejhej!



Tänkte höra vad du har för strl på better bodies victoria 2-layer top, dvs. den korta topen som du har på bodys nya omslag? tänkte nämligen beställa en sån och vet inte om jag ska ta s eller m:)

kram

2009-01-02 @ 17:59:18
Postat av: Vulkan

Kolla in vår tävling!



http://bloggar.vulkanmedia.se/kfp2009/



Du är väldigt välkommen att tävla!

2009-01-02 @ 23:15:13
URL: http://bloggar.vulkanmedia.se/kfp2009/
Postat av: Anonym

hej

antagligen så ville du bara att folk skulle följa din blogg pga du skulle tävla, du behövde folks röster mmmmmm.

NU när allt d e över så skriver du inte mera i bloggen, jag menar..jämfört me innan.

SÅ det här var sista ggn jag går in här.

tack o adjö.

2009-01-03 @ 15:20:00
Postat av: Vanessa Frykman

Hej C

Offseason skulle jag ha en Mediom , tävlings form hade jag storlek small .



:o9 åk till en butik och prova den tycker jag.

2009-01-03 @ 19:48:25
Postat av: Vanessa Frykman

Anonym

Orka bry sig

2009-01-03 @ 19:48:46
Postat av: irmeli

gott nytt träningsår i efterskott! Klart du behöver vila från bloggandet, du är inte skyldig någon att blogga. Blgga bara om DU känner för det!

kram

2009-01-04 @ 17:08:57
URL: http://metrobloggen.se/irmeli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0