Fitnessfestivalen 2008

Dessan blev klar med sminkningen och hon och David åkte ner till frukost buffen och njöt säkerligen av en god hotel frukost. Jag sade till Dessan att ta min plats då jag ändå inte skulle få njuta av en sådan frukost och glad blev hon :o)

Vid 9 tiden kom Paula och min mor till min hotel och min mamma var så otroligt glad . Tänk er en kvinna i 49 års ålder som skulle vara med som åskådare på en bodybuilder tävling . Undrar vad hon tänkte . Hur som hon tog lite bilder och hjälpte mig packa lite . Sedan kom coacherna och jag och min underbara Petra skulle iväg till backstage området för att hitta en plats där vi kunde ställa våra saker och kolla tiderna mm . Väll på plats så var det som att kliva in i en ny värld :o) oj jösses från påkläda till helt nakna människor och det är inte något man ser varje dag hahahahah .

Jag är lite mer blyg och vill gärna inte visa mig helt naken så lite diskret var jag när man skulle byta om . Visa tjejer var nakna och målades med färg men det såg helt klart ballt ut !!! Jag klev in i min egen liten tävlings bubbla väll på plats och kände mig lugn och hamonisk . Jag visste att jag hade den bästa teamet med mig och det var bara att göra precis som dom sade och hade lärt mig .

10,00 Dax att sätta på sin bikini och börja sätta på mer färg på kroppen och kletig kändes det ännu en gång men så kul att se förvanligen framför sina ögon. Och skoj att se att min motstånd var hur bra som helst för mig desto tuffare motstånd desto bättre för då får man veta vad domarna tyckte . När det var dax att pumpa upp innan man skulle på scen så kändes allt riktig bra och jag gik upp för trappan till backstage området och vi fik tyvärr vänta längre än förväntat då classic pro killarna fik kämpa lite längre tid .

Dax att gå på scen nr 59 Vanessa Frykman :o) dessutom 59 året min mammam är född så detta kunde inte varit bättre . In gick jag på scen och jag kände mig så lugn och mådde bra . Mina tankar var bara new world so just do your thing :o) Vi poserade för publiken och domarna och jag hade bra ögon kontakt med coacherna och min man . Jag är riktig nöjd över min posering och jag lovar jag har fått jobba för att få den bra hahahah ni skulle ha sett hur jag poserade från början *asg*  Det enda som var riktig jobbigt var att jag fik kramper i mina vader eftersom vi var ju trotts allt 20 tjejer och vi fick hålla linen rätt länge . Svetten rann också då det var riktig varmt på scen :o)

Kommer skriva mer senare igen håller på ta igen på jobbet :o)
men lämnar med lite bilder



Kommentarer
Postat av: Robin

Det var riktigt kul att se dig på plats Vanessa. Du var verkligen vacker och graciös på scenen.

Kul då du verkligen märkte ut dig bland de andra tjejerna =)

Grattis till andra platsen, synd att jag inte fick chansen att gratta dig på plats. Så Grattis grattis tjejen!

2008-12-09 @ 15:30:35
URL: http://robinm.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Du är helt fantastiskt snygg och beundransvärt målmedveten.



Har länge följt din blogg och blev hur glad som helst då jag såg din placering:)

Du är en fin förebild för oss småbarnsmammor som älskar att träna och samtidigt må bra.



Stort grattis Vanessa!



Kram cecilia

2008-12-09 @ 19:02:44
Postat av: frisscarro

Du va riktigt snygg Vanessa, ocg grym form. Grattis till pallplatsen.

Mvh Carro

2008-12-09 @ 19:42:37
URL: http://metrobloggen.se/frisor
Postat av: Leila

Du var så otroligt vacker på scenen. Vore kul om du gjorde ett inlägg med bilder från innan du började träna och motivationen och resan till den vältränade kropp du har idag. En riktig inspirationskälla!

2008-12-10 @ 09:28:58
URL: http://leilasvirrvarr.wordpress.com
Postat av: Sussi

Du ser sååååå fin ut.

Jag gillar den bilden när du har röd dräkt på dig.

Kram

2008-12-10 @ 12:37:07
Postat av: Sussi

Väntar på mer bilder......

2008-12-10 @ 19:49:27
Postat av: Hanna

Stort Grattis Vanni! Du var skitfin på scen! kram

2008-12-13 @ 21:03:19
URL: http://puccahoney.se
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Hanna

Tack så jätte mycket gumman ;o)

2008-12-15 @ 14:35:11
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Sussi

Tack gumman det var så kul !!!!!

2008-12-15 @ 14:35:40
Postat av: Vanessa Frykman

Leila

Tack för dina fina ord och va kul att jag kan inspirera och motivera andra .

jag kör på

2008-12-15 @ 14:45:40
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Carro

Tack så jätte mycket gumman har sett dina grymma hair styles :o)

2008-12-15 @ 14:48:57
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Cecilia

Härligt att du följer min blogg och va skoj att jag som mir kan motivera dig och andra .

Jag är mer än nöjd över min prestation .



ha det bäst och du får gärna ställa frågor om du undrar över något .

2008-12-15 @ 14:50:54
Postat av: Vanessa Frykman

Hej Robn

Tack för dom orden och va kul att du tyckte jag var bra . Jag hade skit kul på scen :o)

2008-12-15 @ 14:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0