Tiden bara går

Tjena
Just nu känner jag att dagarna bara rusar iväg . Det är ju bara 96 dagar kvar till tävling och jag är pigg och glad.  Det enda jag saknar är vanlig mat  och då menar jag bröd , pasta , smör , godis, pizza ja ni vet mumsig mat .  Men annars tycker jag att jag sköter mig bra.

Jag får ofta frågan om hur det känns att dieta och jag har tänkt lite och kommer svara hur det är endast av mina egna erfarenheter. I början var jag självklart super lyckling att få äntligen skala bort  det överflödiga fettet och hade mycket energi . Sedan när man hade gått ner några kilon man hade dagar jag mådde illa då slag från fettte löstes och i kombination att min kropp höll på tebax mensen  efter depo provera sprutan . Jag kommer ihåg hur jobbigt det kändes speciellt lördag morgnar då man skulle köra cardio och ben men man fick fokusera på målet man hade satt upp . Man hade som sagt bra dagar och dåliga dagar men jag hade bra stöd och en coach som visste vad jag gick igenom.

Jag kommer ihåg en morgon då jag var sjukt trött och bara ville inte köra cardio . Jag klev up ur sängen och gick till hallen där vi har två garderob dörrar med speglar på . Jag tittade mig själv i spegeln och började se resultat på kroppen inte bara på vägen och måttbandet det var som om någon satte en stor duracell batterie i mig för jag fort som fan gick ut och körde min vardagliga cardio med ett leende.

Jag satte små mål med vikten där jag skulle belönas och det var rimliga mål det fick mig att vilja kämpa mig ditt. Matlagningen till familjen har varit stundvis jobbigt då man blir sugen på maten och man absolut får inte ha det.  Ni vet reaktionen man får hos barn när man sääger nej du får inte och då vill dom ha det ännu mer ja så är det för mig vad gäller mat så det gäller att vara stark för att hålla sig. Men annars nu är det inte så farligt jag klarar mig .

Man blir lätt osocial när man dietar då man vill vila och unvika att få frestelser det var något jag tyckte var jobbigt i början. Nu har jag en helt ok balans på det som jag trivs med och mina vänner . Gäller att hitta det som passar en själv . En sak jag inte gör och detär att leva fitness  livet för det är inget för mig . Jag tränar och kör min diet men annars har jag mitt liv och det funkar bra . Jag tränar för att jag mår bra av det och dietar för att uppfylla en dröm jag haft länge . Jag är en kvinna som gillar att planera väll .

Mina barn vet vad jag gör och är ok med dig för jag anspassar mina tider efter dom . Jag lagar mat så det är klart i tid och se till att dom mår bra . Det är något som är viktig man kan inte glömma sin mamma roll för man vill tävla . En challange på vägen som kommit är hur fort min dotter utveklas nu . wohoooooooooooooooooo give me a kitkat ibland det är inte lätt att vara mamma till en sån envis tjej . Hon vill bestämma själv allt om hon fick ;o) men jag har varit tvungen att anpassa mig också . Jag tok älskar mina barn och man jag tycker jag har lyckats bra på den fronten.

Mat upplägget kan jag tyvärr inte skriva om men det är väll uträknat av min coach P-A och han vet vad han gör . Det har funkat bra och jag har lärt mig att laga god diet mat på ett nytt sätt. Jag gillade inte torsk och nu är jag glad när jag får äta torsk . Nu är det 96 dagar kvar och jag tippar på att jag kommer hamna på kanske 50 kg så 2,2 kg kvar på 14 veckor det är bra tycker jag . Nu är det bikini och skorna som ska komma på plats och allt annat girly prylar .

Något mer ni vill veta säg bara till .

Det finns en surprise som kommer dyka upp men det får ni vänta på ;o)
kram kram

Kommentarer
Postat av: Sussi

Bröst??

Menar du kyckling bröst?

Din lilla fjortis kan komma hem till mig å packa, så får hon en slant..

Barnarbete,neeejjj inte alls :)

Danni tycker de är så tråkigt att packa själv, så hon behöver en kompis som står å hejar på henne.



Kram!!!

2008-09-02 @ 12:48:22
Postat av: Nina

OM de kommer fram en mörkhårig virrig ung kvinna till dig på lucia å ber om en autograf för att vara en av de coolaste morsorna på jorden. Såååå är det bara jaaaaaag ;O)

2008-09-02 @ 16:19:06
Postat av: ??

gillar också bröst=)....

2008-09-02 @ 17:11:05
Postat av: snuttan347

Vad tyckte du om nya Najaden??? Kanske kommer dit jag oxå o tränar nån dag.

Som vanligt så är du en kämpe som kör vidare med diet o träning.

Hoppas du/NI mår bra.kram pernilla o Jimmy

2008-09-02 @ 17:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0