It's time

Då närmer det sig nu att dra till gymet och träna armar. Vi testar just nu med att träna lite tidigare så att man får mer tid med barnen på kvällen. Allt för att familjelivet ska bli så bra som möjligt under diet. Hittils har det funkat kanon . Hur som det bli armar på Najaden . Längtar då jag har spanat in en maskin jag vill testa.

Ni har frågat mig om min morgon grött och hur jag tillagar den med pepparkakskrydda. Min goda vän Andreaz gav mig lite olika förslag på hur man kan göra gröten riktig god. Jag köpte pepparkakskryddan och testade  och det var hur god som helst.
Så här ser påsen ut och det finns bland kryddhyllorna


Jag häller det jag ska ha till gröten i en kastrull och sedan tar jag så mycket av kryddan jag vill ha brukar vara typ en halv tesked . Sedan häller jag i vatten och gör som vanligt . Blir riktig god. Jag kör med min protein dricka som mjölk men ni som får ha lätt mjölk kör på det är mumsigt gott. Andreaz gav mig en till tips som jag ska testa först. :o)
Enjoy folks återkom och berätta vad ni tyckte :o)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ok, den måste jag testa...

Har så svårt att få i mig gröten på morgonen, så jag slutade :(

Men nu ska jag prova igen.

Har gått ner, men inte på vågen.

Sakta men säkert går de, precis som jag vill.



Kram!!!!

2008-09-04 @ 15:25:30
Postat av: Vanessa

Hej Sussie

Härligt att det går precis som du vill ;o) det är ju du själv som gör förändringen i ditt liv eller hur . Blir glad för din skull . Berätta om det gick bra då .

2008-09-04 @ 15:32:47
Postat av: Andreaz

Min supergröt.



Höll upp vattnet dagen inan och lägg i krosade pyseliumfrön.

På morgonen startar du plattan och låter det koka för att sedan hälla ner havregrynen och kanel och pepparkakskrydda.



Kan även lägga till russine/valnötter/mandel/torkadfrukt eller vad du föredrar.



Så gör jag min pepparkaksgröt :)

2008-09-04 @ 15:40:31
URL: http://blogs.fairing.se/index.php/andreaz/
Postat av: Susanne

Hihi jag har förätit mig lite på min pepparkaksgröt nu jag... :P Just nu kör jag med saffran istället... Är jue dyrare men behövs jue inte så mycket i... :)

2008-09-04 @ 18:41:21
URL: http://zuzibuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0