Fisk fisk fisk

Ja då vet vi alla att det är inte det lättaste att tillaga fisk på diet då man inte får ha såser till . Oftast brukar man ha fisk i en god fet sås som slinkar ner så lätt. Torask har varit riktig svårt för mig under dieten men den gör mycket för formen .

I lördags handlade jag fisk filler och torsk och massa nya kryddor . Hittade en sätt som funkar riktig bra för mig och jag gillar fisken riktig mycket.  Jag lägger fisken i massa olika kryddor och låta den stå över natten så att kryddorna får verkligen jobba sig in i fisken , ett tips jag fick av coachen :o) Petra .
Sedan lägger jag dom på galler och grillas i ugnen så att dom blir krispiga :o)

Jag äter dom kalla :o) helt sjukt goda .

mina nya kryddor

Ikväll ska jag ge mig på ett försök till att göra diet fiskbullar :o) ojojoj

Kommentarer
Postat av: Johanna Berggren

recept tack! :-)

2008-09-24 @ 10:28:54
Postat av: Rosie

De ser faktiskt riktigt gott ut!

2008-09-24 @ 21:40:38
Postat av: Mirre

Ja, då blev jag en hängiven läsare av din blogg du energiska småbarnsmor OCH tävlingssatsande unga dam. :)



Jag äter helst lax men ett tips att variera din krispiga fisk för att inte tröttna är att göra torsk i små foliepaket där du på torsken lägger lite färsk dill och 1/4-dels citronskiva samt en 1/4-dels limeskiva. Krydda med någon fiskkrydda eller citronpeppar. :)



Själv älskar jag alltså lax som jag ångar lätt i uppkokat vatten i max 10 min. Till det äter jag filodegsinbakad bladspenat och keso. rekommenderas att testa!



Kör hårt!



Kram

Mirre

2008-09-25 @ 12:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0