Diet Fiskburgare

Ok så nu tänkte jag lägga upp en recept på mina fiskburgare
400 g torsk
lök
vitlök
valfria kryddor
äggvita

Så jag börjar med att haka lök och pressa vitlök i en stekpanna med lite vatten i . Jag vill bara få lökarna lite mjuka här . Undertiden lägger jag torsken i micron i några minuter så den blir vit . Sedan häller jag ner den i en skål .


Sedan hakar jag lite färsk basilika och blandar allt med en el visp i skålen såklart.

Idag kryddade jag med fiskkrydda från knorr. Örtsalt samt citronpeppar så det är bara att krrydda med det man gillar helt enkelt. Jag hade i en äggvita och det blir riktig kletigt kan jag säga men bara dela det på två och gör det till burgare och steka dom som vanligt så hårdnar det till på grund av äggvitan.

Ni kan även krydda med något medans som steks i stekpannan . Jag använder inte smör eller olja när jag steker nu under diet . Men om jag skulle göra det offseason skulle jag nog använde lite solrosolja men bara lite .
Slut resultat 2 st 200 gr fiskburgare
 
Servera med vad ni vill självklart.
Skulle jag göra detta när jag inte dietar så hade jag nog haft hela ägg så det ger lite extra smak .



Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tusen tack för all hjälp med Danni!

Hon behövde verkligen komma ifrån denna röra.

Vi va inte hemma förrän 21.30, så de blev sent.

Här ekar de :)



Kram, vi hörs...

2008-09-21 @ 21:54:26
Postat av: Agnes

Måste bara fråga, skall baka dina brownies på lördag, =) har bara ett problem, vart får jag tag på - 4 dl hermesetas (Motsvarande 4 dl socker)?!



Tack för inspiration och en härlig läsning =)



Agnes (Hannas = puccahoney kompis)

2008-09-22 @ 09:17:33
Postat av: Lina

Det där verkar inte så dumt, får jag ta och testa nån gång!

Ska vi träna ihop i Västerås!? Vad är du sugen på att köra i så fall?

Ha en bra dag vännen!

KRAM

2008-09-22 @ 13:05:30
URL: http://linajohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0