Ta hand om varandra

Vi alla har säkert tagit saker för ivet i livet , jag vet att jag har gjort det flera gånger och ångrat mig stort. Nu är jag mer försiktig innan jag tar mina beslut och agerar .  I går mina läsare var ditens från hell dag för mig men jag tog mig igenom den med hjälp av min man och coach . Dagen började så bra och tog en dragisk vändning som fik mig att tänka en hel del .

Jag satt hos Anna min nagelteknolog när jag fik det första samtalet från min son Martins skola " vanessa det har hänt något sin son ramlade 5-6 meter från ett träd  och landade med ryggen på e staket" snacka om att få en kniv i magen . Han fördes med ambulans till Astrids Lingrens sjukhus och som tur var vi redan på rätt sida av stan och jag var klar så vi fort som fan drog till sjukhuset. Väll framme möttes vi av en sjuksköterska som tog oss till trauma rummet . På vägen ditt tänkte jag att jaja min busunge har gjort det igen men att allt var ok ..... Men när dom öppnade dörrana och 10 läkare stod vi honom massa tuber kopplade på ranna mina tårar fyfan det är en förälders värsta mardröm att se en traama rum hade ingen aning vad man skulle förvänta sig att se. Som tur jobbar farmor och avid syster på skolan så hon åkte med honom i ambulansen . Läkaren såg min och min mans reaktion och snabb förklarade att läget såg värre ut än vad det var och att han mådde bra !!! Tack gode gud att han hade änglavakt igår . Fallet var högt och staketet var spetsig och inga skador eller något alls inte ens en rivmärken . Vi var länge på sjukhuset och Martin snackade sm alldrig för och var glad som ett barn dock tött av morfinet.

Kan ni tänka er hur fort livet kan ta sin vändning !!!! Jag stod upp länge igår och gik på autopilot jag och min man gjorde några samtal och trotts sena måltider gik det mesta vägen. Vi skulle dra och bowla med alla på kvällen och ha en mysig familje kväll. Martin min ville vi skulle hålla planen så farmor stannade med honom så vi kunde ta hand om Jessica som vart ledsen på skolan och Neo . Båda fik en bra kväll trotts en otroligt låg mamma som var inte på humör för bowling men jag lyckades ha kul med mina barn och tog bra hand om dom under mständigheter.

Martin min mår jätte bra han går och äter och kommer hem snart. Ska vill absolut jag och David ska iväg på vår myshelg det var ett faktum och en svår en för mig att nästan ta mot. En ak är klar mina barn har insett hur mkt jag och mn man älskar varandra. Min dotter har berättat om allt för många som skiljer sig nu i hennes vänskapkretts och hur glada dom är att ha två föräldrar som har skoj ihop, älskar varandra och har en bra familjliv . Är det så vanligt nu ? Tydligen är det så vilket känns trist .

Så med farmor hjälp och Marita kommer vi dra med bestämda order från Martin . Vi köpte en lego spel och lovat att komma hem fort för att avluta söndagkäll med film och mys . Känns tufft i mitt hjärta men han verkligen tyckte vi skulle gå. Gör jag fel? kanske men det var han önskemål verkligen.

Sedan Sami Aiat tog livet av sig en kille som tydligen mådde dåligt men som höll det hemligt för många , inte ens jag såg det men han var en rolig och ung kille. Alltför ung för att avluta livet reda nu . Så Gräset är inte alltid grönare på andra sidan , har du hittat någon som är bra ta hand o den peronen extra ,

Ta han om varandra , vårda varandra , älska varandra våga vara stark och svah inför varandra. Frmst komunicera hur du mår för arr å hjälp , rätt hjälp .

Kommentarer
Postat av: becky

Gud va hemskt.Tur att allt gick så bra. Kram

2008-10-04 @ 09:02:41
URL: http://becky84.bloggspace.se
Postat av: Soffi

Åh herregud! Vilken tur att det gick bra! Sitter här med tårar rinnande... Fint skrivet o så sant Vanessa!!



Stor kram!

2008-10-04 @ 09:57:26
URL: http://www.sofiatarberg.com
Postat av: Linda

Hej V.

Det är hemskt att vara med om sånt(egen erfarenhet 3 barn) ta med dig det som hänt , när livet känns tungt nästa gång ta fram detta och man förstår att man är lycklig över vad man har , ibland behöver vi människor kanske skakas om för att förstå hur bra men skört vi lever , alltså njut av dina nära och lev.

2008-10-04 @ 10:15:25
Postat av: irmeli

det blir trauma när man faller från sådana höjder, allt från två meter räknas som trauma. måste känts hemskt att kliva in i salen och se sin pojk ligga där.



ush, en gång så gjorde min plutt illa sig, han ramlade och måste tapat luften..han var två år och jag kom ihåg att allt snurrade för mig...alla tankar kom på en gång och jag fick panik. jag som är van att ta hand om andra, jobbat inom vården osv...jag tänkte det värsta så klart...ush. Det är hemskt när ens barn gör illa sig. Skönt att det gick bra!

2008-10-04 @ 11:44:35
URL: http://irmeli.blogg.se/
Postat av: Danka

Åh, gumman, vad otäckt! Vilket hemskt telefonsamtal. Jag hade nog dött på fläcken!!!! Ja, din son har någon som skyddar honom! :0) Tur att allt är ok nu!



Det är klart att man ibland tar saker för givet, men det är då iaf jag stannar upp och rycker mig och min sambo i nacken.... och så gör vi något romantiskt och roligt tillsammans som gör att vi vaknar upp ur den gråa vardagen.



Så fortsätt som du har gjort hittills, du verkar vara en toppen mamma, lika bra på att dieta och träna, som att älska din familj.







Varma kramar

/Danka

2008-10-04 @ 14:17:40
Postat av: Tess

Oj, vilken grej!!

Ja, livet ska verkligen inte tas för givet!!

Hoppas ni alla mår bättre idag och att ni får en härlig fortsatt helg tillsammans.



Va rädda om varandra



Kram

2008-10-04 @ 14:49:12
URL: http://theresewihlner.blogg.se/
Postat av: Sussi

Ja du gumman, du har verkligen fått en snyting.

Att gå in i de rummet, är något man verkligen inte kan beskriva, man har inga ben kvar, man blir som ett gelehallon.

Jag tror att hade inte en sköterska vart där, hade jag svimmat.

Vet precis vad du och David går igenom.

Man får en helt ny syn på livet.

Inget är viktigare än att familjen mår bra, är friska, och att man sköter om varann.

Inget är viktigare.....



Behöver du prata, vet du vart jag finns, precis när du vill, bara hör av dig.



Sen hälsar du Martin från mig, han är verkligen en tuffing, och så super trevlig :)



Jätte många kramar till er.



Take care

2008-10-04 @ 17:00:45
Postat av: emmapemma

ryste till riktigt när ja läste inlägget =(

usch vilken hemsk upplevelse både för er å för sonen.. skönt att de gick så bra för honom ..=) änglavakt



ta hand om varandra å hoppas att ni alla mår bra



kramar

2008-10-05 @ 08:41:46
Postat av: Emelie

Huvva vad hemskt! Tur att allt gick bra! Du verkar vara en kanon mamma! Stark som få!

Sköt om er! Kramar /Emelie

2008-10-05 @ 12:51:42
URL: http://emelieullberg.blogspot.com
Postat av: Olivia

Vilken tur han hade. Förstår att du var orolig. Måste vara en hemsk mardröm.

2008-10-05 @ 17:15:56
Postat av: Esios

Uj va hemskt det måste vara att få ett sådant samtal, det enda värsta som hänt mig var när jag fick ett liknande samtal angående min bror som fallit ner på en kaj, men han klarade sig bra. Tycker absolut ni gör rätt som åker iväg och pysslar om varandra lite, speciellt om martin nu uppmanar det, han verkar ha famlilj runt omkring sig såg det både räcker och blir över =). Måste grattulera er till en makalöst omtänksam son som i den åldern och situation kan tänka på sin mamma och pappa, ni måste vara otroligt stolta!

hoppas ni haft en trevlig helg ( så gott det nu har går efter ett sådant samtal).

Mvh Esios

2008-10-05 @ 21:21:29
Postat av: Vanessa

Hej Becky

Jo han mår bra tack för omtanken.

2008-10-06 @ 12:01:22
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Sofi

Tack så mycket tjejen !!! Han mår jätte bra nu !!!

2008-10-06 @ 12:02:02
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Linda

Ja man måste verkligen ta hand om varandra det kan tas bort på några sekunder .

sköt om dej och familjen och tack för dina ord.

2008-10-06 @ 12:02:59
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Irmeli

Ja känslorna går inte att beskriva alls men hemsk var det . !!!



kram på dej

2008-10-06 @ 12:11:08
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Danka

Tack för dina ord ja det hjälper att göra saker ihop man behöver det vekligen . Det inser man mycket när man är ihop. Det är verkligen den känsla hallå igen .

2008-10-06 @ 12:13:21
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Tess

Ja helgen var underbart och jag hade en nöjd som också .

Hoppas din helg var bra

2008-10-06 @ 12:13:59
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Sussie

Ja man vaknar och inser att man behöver vårda det man har mkt mer . Man ska inte ta saker och ting för givet alls . Trauma rummet vill jag inte att någon ska få uppleva usch

2008-10-06 @ 12:14:58
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Emmapemma

Ja ängla vakt så det ryket om det . helt otroligt,.

2008-10-06 @ 12:15:55
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Emelie

Tack för dom orden det värmde .

2008-10-06 @ 12:16:21
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Olivia

Ja jag målade upp en massa bilder men som tur är så mår han bra nu .

2008-10-06 @ 12:17:06
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej Esious

Tack killen vi tog riktig hand om varandra och helgen var otroligt bra,.

2008-10-06 @ 12:17:59
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0