47 dagar kvar

Så nu hoppas jag har räknat rätt för det ska vara 47 dagar kvar tills det är den 7e december :o) Då ska man för första gången kliva upp på scen efter 8 månader diet. Varför dieta så länge brukar folk fråga mig? Jo för att jag skulle slippa stressa sönder mig själv med en crash diet då jag har anställda att sköta och familj . Sedan för att låta min hud dra ihop sig då man visste inte från början hur det skulle dra ihop sig i samband med vitnedgången . Visst kan tiden kännas långt men samtidigt jag har gjort en total vad ajg kallar en kropp renovering :o) och jag är jätte nöjd med mig själv.

Då man lätt blir blind för sin egen form och man kan bli något nervös ibland har jag lärt nu ett sätt att hanetra detta som funkar bra för mig .  I söndags och veckan ut har vi höjd kolydraterna och jag är mer än nöjd. En sak jag kan uppleva att man kan ha något svårt att acceptera vätskan som kryper under huden men när är vi kvinnor någonsin 100% nöjda ? *asg* Mycket bra att erfara detta nu då man lätt glömmer bort känslan. Igår kväll låg jag sängen och tänkte tebax till början av min diet och hur jag såg ut , hur jag mådde , mm vet ni vad jag kom fram till ? Jo för det första så är jag samma person nu son då fast att jag mår mycket bättre i sinnet och själ . Jag brukade ha stora kläder för att gömma mig då jag var tjock och mullig. Jag minns hur jag ville inte titta mig själv i spegeln för jag gillade inte det jag såg .

Många kvinnor sade till mig men Vanessa du har fött barn mm .....men betyder det att man ska vara missnöjd med sig själv och att ens självförtroende ska inte vara högt? I don't think so . Jag uppmanar inte mammor att se ut som modeller size zero men för mig så ska man som kvinna kunna se sig själv i spegeln och tycka om det man ser . Jag som kvinna och mor vet viklen kropps förändring man går igenom under en gravidteten men betyder det att man ska sluta ta bra hand om sig själv? Nope , det finns tid till gymet om du vill förändra ditt liv. Självklart ska man trivas  och tycka det är skoj . :o) Hitta en tränings partner och börja med 2 tränings pass i veckan för att komma igång och trivs du så kan du öka det själv.

Just  nu känner jag att mitt liv är precis så jag vill ha det , jag har en kanon underbar man som jag älskar otroligt mycket . 3 barn som mår bra och sköter skolan . Jag tränar på ett gym jag stor trivs som aldrig för och har nya vänner i mitt liv. två  coacher som har lärt mig massor . Jag är glad vart jag står nu som en kvinna på 31 år . Jag vet vad jag vill med mitt liv och jobbar mot mina mål och ibland är det tuffa tider men livet ska inte vara lätt . Livet är en äventyr som tar aldrig slut.

Nu är det mellanmål för mig mums mums i love the carbs






Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag tycker du är super duktig..

Hoppas du får en bra placering i Dec, de är du värd.

Kan du maila mig bilderna på Danni?

Dom blev så bra :)



Kram

2008-10-22 @ 10:51:10
Postat av: snuttan347

Hej hjärtat, underbart att du har ett liv som du njuter av..Det ser kanon ut.

Vi är tillbaka i svedala igen o nu blir det träning på nytt efter 2 veckors ätande.

Hoppas vi ses snygging.Hälsa mannen.Kämpa på..puss & kram

Pernilla o Jimmy

2008-10-22 @ 16:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0