Lite sömn trotts allt

4 timmar blev det inatt och det är bättre än inget alls så man får vara glad . Vaknade imorse och kände mig någorlunda glad så jag klev upp och började fixa frukost till alla . Så mysigt att få prata med barnen och se dom morgon glada dock något tröttare än vanligt. Ikväll får dom gå lälla sig tidigare helt enkelt dom verkar behöva sova mer nu .

Idag är det mage och vader så det är en snabb pass som gäller och sedan vila. Maten idag och imorgon är mindre portioner så det är bara< att gilla läget för snart har ännu en vecka gått förbi.

Smsade med min bror inatt som är i New York och säljer julgranar och han sade att det är otroligt kallt där nu och han hinner bara jobba , äta och sova . Han jobbar rätt långa dagar nu och för att känna min bror lär han nog vara rätt så slut.

Nu är tanken atta min kropp med så mycket vila det bara går för en sak är säkert och det är att man gillar att vara i bra form och se snygg ut men det ligger så mycket slit bakom så det gäller att hitta den balansen efter tävlingen så det inte ara spårar iväg .. Visst vätske balansen kommer justeras under första veckan och det är trotts allt min första tävkling så jag vet inte hur just min kropp reagerar men det är en äventyr och det är otroligt spännande.

Jag vet att min kropp svarar bra på intervaller då jag kan pressa mig själv bra och 90 min morgon promenad svarar jag bra på . Då brukar jag gå i en tempo av ungfär 6,5-7 km i timmen beroende på hur vana min benhinnor är såklart.

Vad gäller mängd mat jag äter så varierar det rätt mycket , men igår åt jag 300 gram torsk och 300 gram broccoli till lunch . Jag vet inget att hänga i julgranen och jag är en tjej som gillar att njuta av mat dock är detta så min coach har bestämt sig för att hitta en stabil balans för just mig nu såhär mot slutet . Hur mycket ni önskar äta är helt upp till er för ni kanske ligger under uppbyggnad fas . Men annars ta lite ris till . Använd din fantasi för det är otroligt skoj att leka i köket tycker jag :o)


Kommentarer
Postat av: Paula

ååh =) det ser ut som om jag och Martin hade varit ett fint team i köket!

inget över :D

2008-11-19 @ 10:29:19
Postat av: Denicé

Hejsan Vanni!

Fy för dagar utan sömn, jag förstår dig, jag har själv en sådan vecka nu. Fan, höll nästan på å kollapsa av trötthet på jobbet =/ blääää känns de jsut nu. Inte pga diet,utan pga utebliven sömn.



Men jag håller med dig, fy va jag längtar till efter tävling, då man kan äta mer fritt,vara mer social å unna sig lite gott då och då =)

Jag är inte som du, klarar inte av att stå å baka å sånt gott, men jag kommer definitivt göra de efteråt=() MUMS!!!



Ha de bra nu Vanni, å hoppas hjärn-spökena håller sig borta. Jag får fightas ordentligt nu mot dom, dom vill att jag ska äta massa,massa GOODIS!!



Kram på dig!

2008-11-19 @ 20:06:58
URL: http://talangjakten2008.se
Postat av: Ayna

hehe cool bild!! han är som jag juu..!!! hungry hehe..;)



keep up gooody work bebe lookin' good!!;D

2008-11-20 @ 18:16:53
URL: http://pump.blogg.no
Postat av: john

Hej, måste bara fråga om du vet hur man får kontakt med de som håller i julgransförsäljning i NY, ja har letat överallt men hittar ingen hemsida eller mail eller något ;P

har du någon aning?



mvh /john

2008-12-02 @ 12:51:03
Postat av: Mille

Hey! Du kan inte hook:a upp mig o min vän, vi skulle vilja dra till NY och sälja julgranar också.



Hittar nämligen ingen info själv nånstans och våran kontakt har inte möjligheten att fixa något.



Maila mig. :-)

2008-12-02 @ 13:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0