Min son fyller 5 år idag

Neo fyller 5 idag . Han ligger fortfarande och sover just nu . Han har längtat länge för den här dagen för då ska han få många packet brukar han säga hahahha. Vi har köpt en del och ska handla lite ill idag . Det han nte vet är att hans dagis grupp kommer över idag . 4-5 barn så han kommer vara overlycklig . Som tur är så är det min vännina Kattis som är hans fröken och hon vet att jag är på diet så hon kommer hjälpa mig .

Just vid den här tiden för 5 år sedan promenerade jag i corridorena på sös för mina värkar vile inte riktig komma igång. Jag minns hur trött jag var och att min mamma var med. David stressade med att hinna sätta våra anställda i produktion *asg* men han kom vid 9 tiden och var vid min sida till slutet .

Värkarna var starka men glesa dom ville inte riktig komma igång och jag fick komma in till sös på grund av att hag hade fött min dotter på 2.5 timme från 1a värk så med henne hanns vi bara in till sjukhuset och ut kom hon. Neo trivdes i magen och mamma ville han skulle komma ut . Jag orkade inte gå mer så jag barnmorskan bestämde för lavemang för det kan dra igång värkarna . Nope det ville inte riktig funka på mig dock gjorde det ont under processen .

vid 9.30 kom det igång och jag visste inte att resan skulle bli så lång. värkarna kom varannan minut som ett brev på posten coh dom var starka. det höll å så tills hans föddes kl vid 14 tiden . Iland vardet en bar en minut mellan värkarna så jag var helt slut. snacka om en grymt tufft cardio pass!! Jag slutade öppna mig vid 8 cm och efter 4 timmar med 2 cm kvar hjälpte barnmoskan till med det sista . Och fy va ont det gjorde. till slut kom krystvärkarna och dom varmäktigadet var bara att låta kroppen göra sitt och ta emot smärtan.

Till slut kom han ut och som alltid är det love at first sight . Neo var vaken och tittade på oss han var så liten och så fin . Man kan inget annat än att TÄNKA PÅ ATT JÖSSES VI SKAPADE HONOM . häftig änsla helt klart. Jag å andra sidan var slutkörd och hade ingen som helst energi kvar . Jag var blek som vita lakan :O) Barmorskan kom in med en frukost bricka med juice och mackor . Sedan hjälpte mamma mig att duscha medans Pappa och Neo fick mysa .

Nu har det gått 5 år och det har gått fort verligen fort. Han är lika mysig och rolig samt busig . Grattis min älskade som på din 5 års dag .

Kommentarer
Postat av: Tess

Trevlig midsommar!

2008-06-19 @ 14:53:28
URL: http://www.metrobloggen.se/Tsky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0