Mamma Vanessa börjar få ångest

Men gud detta händer mig varje gång jag vet att jag kommer inte se mina barn på ett tag .  Även om det är bara över en helg så får jag varje gång ångest att jag kommer inte vara där att natta dom se till att dom mår kungligt ja mm .... Först tänkte Yes lite ledigt i två veckor men nu tänker jag shit va ska jag göra nu då? Ja både jag och David kommer ha massa tid med varandra men jag dietar så man måste planera en del med maten .

Neo är den mest glada av dom alla att inte mamma och pappa ska vara på läger ;o) känns lagon kul måste jag säga . Min familj är mitt liv . Idag har vi packat en hel del och då känns det helt plötsligt mer verkligt för mig att dom åker snart. Söndag kör vi med dom och bilresan är 2 timmar . Dom brukar gilla stanna på Max i uppsala men det är en plåga för mig bara . Har bestämt att  fixa kanske matlådor istället.

Jag vet att jag kanske kommer gråta efter att vi har lämnat dom för en höns mamma är jag. Som tur är så känner vi rätt många av ledarna och Davids syster och man kommer vara där som ledare så det känns ändå tryggt men i mina ögon ska mina barn vara med MIG ;o)

Kanske kommer jag kunna köra lite tuffare diet en vecka kanske blir det höjning jag vet ej vad som står på schemat än men vi får se för just nu rullar dieten på bättre än vi hade tänkt oss . Igår ville jag som jag sade till en vän idag våldta brödlimpan däruppe *asg* tankarna bara rullade i skallen och med bra stöd av min coach som fick mig på bättre humör  tog jag mig igenom  gårdagen och körde en makalöst armpass..  53,7 kg imorse och jag tappade hakan men jag kände på mig igår att jag skulle gå ner för jag gick på toa oftare och inatt ja det bara släpte massor . Inte skoj att gå på toa så ofta på natten för man får inte somna ordentligt och idag känns det att jag är trött.

När jag har ångest att jag är inte barnen då shoppar jag presenter till dom . Jag skulle helst vilja dra utomlands med dom och hälsa på släkten i italien men det är förbaskat dyrt med 5 personer och livet i italien är tydligen allt annat än billigt. Dessutom skulle dom dö om dpom såg hur jag ser ut nu . Mina kusiner skulle nog erbjuda mig en pizza eller 2 *asg* och min absolut favorit pizza är med spenat på ojojoj dreggel . P-A efter tävling blir det buffe ;o)
NOG OM MAT NU VANNI

Vi mammor ibland vill vara den perfekta mamma och bara det är lite stressigt så jag har jobbat på att få barnen att klara sig lite bättre själv. Så som Neo han kommer och vill ha en macka och han frågar mig efter en oftast fixar jag det men ber jag honom fint att ta fram det han behöver för att fixa mackan själv. Han nämligen  vill bara ha bröd och smör så lätt är det. Han klarar det galant utan några problem och han är stolt när han lyckas med saker själv. Jag är nog uppväxt med den italienska mentalitet att männen blir lite severade för det är så det är i en del av italien. Männen jobbar och kvinnorna sköter hemmet och maten samt barnen så jag har nog det lite i mig . Men det är bra att barnen får lära sig tidigt att kunna fixa lite saker själva.

Nä nus ka jag fixa lite här hemma
Ha en bra kväll senare blir det axlar för våran del .

Kommentarer
Postat av: Paula

koppla nu av och gör allt du inte kan göra när du har barnen hemma. Jag vet hur mycket man saknar, men det kommer gå fort som attan ändå. Gå på nån mysig restaurang höll jag på att säga men...oops, det gick ju inte! :D lata dig och se massa filmer =)

vi hörs snart. P o k

2008-07-18 @ 20:16:08
Postat av: Tjock igen efter tävlingen :P

Hahahahha där SER DU ;) , skriver om buffè efter tävlingen men vill inte gå upp för mycket :D :D :D :D ...Svårt att hålla sig, för man är suuuuuuuuuuuuugen efter alltså!!!!



Peace*

2008-07-18 @ 20:29:34
URL: http://johanederer.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det är nog inte bara i Italien som kvinnorna fungerar så. jag är lika hönsig jag med, och jag är rätt svensk. ;) Men jag försöker också dra mer och mer åt den banan att de ska lära sig själva.



Ha så mysigt!

2008-07-18 @ 21:02:06
URL: http://missnenya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0