Att må bra och leva sundt

Vi alla gör våra val i livet hur vi vill leva . Vill vi ha det vanliga svensson livet med rätt så mycket snabb mat eller vill vi leva en hälsosammare liv . En stor skillnad jag märker idag här i sverige än från mitt hemland italien är att kvinnorna är inte så mycket i köket . Det är snabb mat som köttbullar, pyttipanna, falukorv, pizza mm . Ja idag har dom gjort det lättare för kvinnan att spendera mindre tid i köket. Men är det nyttig mat? Nej inte i mina ögon . I italien kvinnorna jobbar men lagar maten med kärlek och det smakar otroligt bra. Tomatsåsen är gjort på färska tomater och man har kött eller fisk till alla måltider. Nu vill jag påpeka att jag är från södra italien .

Hemma hos mig gör jag hellre köttbullarna själv till mina barn . Visst köper jag pyttipanna men det är endast för akut situationer. Nu är det så att jag har lagt om kosten här hemma det är nyttigare för alla dock fortfarande otroligt smakfull . Efter 25 års alder min kropp förändrades helt . Min förbränning stannade av och jag gik upp i vikt . Ja då levde jag en vanlig vad vi kallar en svensson liv. Jag beslöt mig för att jag trivdes inte med mig själv och ville lära mig mer om kost och sånt och jag började styrketräna. Vid den tidpukten jobbade jag också på en förskola och hade ryggproblem. Idag har jag inte ryggproblem alls har bara träningsvärk *ler* och jag är otroligt glad över det .

Jag lyckades förändra mitt liv till det mer hälsosamma och jag trivs som fisk i vattnet. Jag gillar mina rutiner så som att gå morgon promenad och styrketräna. IRL ser jag inte ett dugg ut som en bodybuilder men visst syns det att jag har muskler jämfört till en size zero tjej .

Magen mår kanon bra nu jämfört med då och det trivs jag mer med. Jag orkar mer saker jag kan tävla i löpning med mina barn utan att dö av för dålig kondition. Hade jag gjort det för 2 månader sedan med plus tolv kilo så hade jag dött *asg* men ja träning gör att man orkar mer.

Linda med 4 barn mitt svar till dig skulle nog vara att jag ser inte ut som en bodybuilder dock kanske fitness tjej *ler* det hoppas jag iallafalll hahah annars kommer jag kanske inte göra bra ifrån mig på scen . I avslappnad form så der jag som en vanlig tjej med en snygg mage. Men jag kommer ihåg när jag tänkte som dig . Men det viktigaste är att jag mår bra .

I min vardagliga liv räknar jag inte kcal . Innan den här dieten åt jag som vanligt jag är en tjej om ibland kan älska mat lite för mycket hahahha vm gör inte det . Just nu är jag sjukt sugen på all möjlig skit kan jag säga . Skulle sitta mkt bra med coachen tsastiki vitklöks bröd , kyckling file , potatis, glass, mm men det är bara för jag saknar det för tillfället.  Nu vet jag hur mycket jag ska äta för att ha en någorlunda bra form också när jag är klar med den här dieten.

Mår du bra med hur du äter i dagens läge så är det kanon . Det viktigaste för mig är att man trivs med sitt liv.
hittade en snygg bild på en kvinnlig bodybuilder

Jag är långt ifrån en proffs jag anser mig själv vara a learning student i ämnet .
kram på er


Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag tycker de är jätte snyggt med muskler på killar.

Men så här stor som tjejen är nedan, tycker jag nog inte är så snyggt.

De kan bero på 2 saker, dels är vi inte lika vana vid att se tjejer på det sättet.

De andra är att de är mer "tillåtet" att ha mycket muskler om man är kille.

Jag är 40+ och uppvuxen i en svensson fam, min mamma köpte aldrig halvfabrikat, hon lagade allt.

Idag har vi så bråttom med allt, allt ska gå så fort som möjligt.

Jag tror att de är på väg att vända nu, fler å fler får upp ögonen för sin hälsa och kropp.

Jag tycker din kropp är jätte snygg.

Min fråga är, ska du kämpa för att se ut som hon på bilden?

Åh en sak till, de går att gå ner i vikt om man vill : )

Jag gick ner 40 kg bara på att äta rätt och promenera varje dag.

Man kan inte vara lat om man vill gå ner :)



Kämpa på med din träning!!!

2008-07-17 @ 17:07:07
Postat av: becky

har du baar hållit på i 2 mån och ser ut så där???WOW isåfall

2008-07-17 @ 20:37:50
URL: http://becky84.bloggspace.se
Postat av: Vanessa

Hej Sussi : Du har gjort bra framsteg 40 kg är inte dåligt. En stor eloge till dig tjejen . Nej jag ska inte som tjejen på bilden hahah hon är en bodybuilder och min mål är bodyfitness där krävs det inte lika mycket muskler



Hej Becky . Jo jag har dietat i snart 3 månader men tränat styrka i 4 år .

2008-07-17 @ 20:58:03
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/
Postat av: Olivia

Skam att inte kvinnorna spenderar mer tid i köket. Så männen kan sitta i soffan och titta på tv eller göra något annat dom tycker om efter jobbet.



Jag förstår vad du menar med ditt inlägg och håller med om mycket men jag förstår inte hur svenskarnas kosthållning blev kvinnornas ansvar.

2008-07-18 @ 13:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0