17 år och 3 barns mamma

Medans jag cyklade läste jag lite på olika sidor på nätet och fastnade lite för denna artikel om en 17 åring tjej som har nu 3 barn http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2856824.ab . Jag har inget emot unga mammor alls för jag var 17 år själv när jag blev gravid med min dotter Jessica som idag är 12 år . Dock tänker jag som mor nu och mina funderingar kring viktigheten att utbilda sig. I dagens arbets marknad vill man ofta se att man har gått gymnasium och har bra betyg. Det kostar rätt mycket att försöja 3 barn om man inte vill få bidrag från staten.

Jag kommer ihåg hur tufft det var ekonomisk att vara unga föräldrar och ta hand om ett barn . Nu ska hon ta hand om tvilling bebisar samt en sotter på 1.5 år . Det är riktig tungt. Jag skulle idag ta det hård om min dotter blev gravid utan utbildning. Men det är bara jag . Idag nu att jag är äldre anser tänker jag att man ska kunna ge ett bra liv till sina barn . En trygg hem , kläder, mat mmm livet idag kostar mycket. Jag kanske tänker så för jag har alldrig tänkt att det är bra att så pass många går på bidrag för det är inte det bästa för sveriges ekonomi.

Jag hoppar för Rebecka att hon och pappan håller ihop och att det håller livet ut för jag tror att med bra vilja att få saker och ting att gå rätt kan man lyckas bra men familjens väg kommer inte vara lätt.

Vad tycker ni själva ?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag bara undrar hur gör du för att surfa och cykla samtidigt har du nån speciell ställning som du kan ha lapp toppen på??

2008-07-08 @ 20:36:34
Postat av: Vanessa

Hej Jenny

Ja laptopen får plats på skärmen . Jag har en bild på min cykel i början av bloggen .

2008-07-08 @ 21:02:41
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0