Vanessa lagar middag

Idag bestämde jag mig för att laga köttbullar i tomatsås till middag med pasta penne .
Började emd att riva lök och sedan blandade jag köttfärs, löken och ägg i en skål

Sedan kryddar med det man vill och eftersom jag smakar inte maten leker jag med kryddor och känner hur det luktar. Idag hade jag detta i köttfärsen


Hade lite tomat pure också . När man blandat allt ska man rulla dom till köttbullar och steka dom i oliv olja

När dom är genom stekta så är det dags för krossade tomater samt vitlök, tomat pure och låta det helst puttra i typ 3-4 timmar så att köttbullarna blir mjuka och kan ta in såsen ordentligt. Jag hade ingen basilika hemma så det fick bli utan idag.


Så här kommer det se ut

Som sagt desto längre på svag värme deto godare blir såsen. Vitlök gör mycket måste jag säga . Såsen doftade underbart och alla tyckte om maten idag :o) ännu en dag där man fick bra betyg med matlagningen .

Brorsan njöt med lite parmesan på det är altid gott :o) 
Min sås låg och puttrade i 4,5 timme :o)

Kommentarer
Postat av: y

Ser underbart gott ut! 3-4 timmar? Finns inte en chans att hitta den tiden hos oss..Hur hinner du?

2008-08-04 @ 21:27:36
URL: http://yaldas.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Jag har min kontor hemma så jag kan jobba och laga mat under dagen



kram

Vanni

2008-08-05 @ 15:03:39
URL: http://vanessafrykman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0