Trött trött trött

Idag vid två tiden kände hur trött jag började känna mig  och det är jobbigast när man har mens min egen aka kärring . Japp hon kom på besök igår och jag har klarat mig från att  bli på dåligt humör . Idag har jag varit på banken för att hämta ut pengar som färgen skulle betalas med . Färgen skulle hämtas på Lidingö och när jag kom fram och betalade så sade kille att hoppas du har bär hjälp för dom är tunga burkar ;o) jag skrattade lite för mig själv och tänkte ja men du vet inte att en burk 20 L färg är ingen större fara för mig . men jag valde att inte säga något. Men kul att de tycker jag var en liten kvinna.

Pratade med Ben i bilen om lite allt möjligt och det är kul att prata med någon och känna sig lite social . Jag njöt av min kalkon med ris och grönsaker samt medan jag fick en grymt MMS av en kompis som satt och njöt av pannkakor hmmm ska man va elak och ge igen tycker ni ? Men i såfall med vad för han har bra fysik ni kan titta i hans blogg Andy och han får äta vad han vill . Och btw han är singel ;o) Kom gärna med förslag i hur jag kan ge igen tack .

Måste piggna till för jag är hur trött som helst just nu och jag gillar inte kaffe utan mjölk. Känner redan nu att ikväll kommer jag somna efter träningspasset. Men jag behöver sömnen och vila ordentligt för sömn gör så otroligt mycket för välmående och återhämtning.

Min favo  tuggumi just nu är och jag skulle kunna äta hur som som helst

Har ni provat den? Dyrt men så värt det om man är sötsugen. Jag får tänka så att det kompenserar all godis jag inte köper längre. :o) Dock nyttig mat är dyrt kan jag lova . Vill jag ha räkor så är jag så pass kräsen att frysta räkor i påse tycker jag smackar skit . Färska och fina msom är rik i smaken.

Idag ska jag hitta en ställe som kan mala ner kött så att jag kan ha lite köttfärs för att pimpa min dietmat lite . Kyckling och lövbiff är en absolut favorit. Fisk måste jag lära mig att krydda annars smakar den VIDRIGT fyfan ..och tuggmotståndet det ska vi inte prata om. Men så kan det vara när man misslyckas i köket *asg*

Nä fyfan dags att ladda för armarna så bli bättre !

Kommentarer
Postat av: Susanne

Har testat båda smakerna men den du har på bilden är godast... *L* Smaken håller jue i sig länge oxå så det är värt pengarna tycker jag... Annars diggar jag Fusion tuggummi... :P

2008-08-07 @ 19:09:06
URL: http://zuzibuz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dom tuggummin du äter är säkert jättegoda men inte alls nyttiga för kroppen! Dom innehåller ett ämne som kallas aspartam, och det är dåligare för kroppen än vad vanligt socker är.

Det var förbjudet förut på grund utav alla sina 91 olika biverkningar.

Det är bara att gå in och läsa på google om ämnet så får du den informationen du behöver.

Och att stoppa i sina barn, eller dig själv för den delen, är som att ge dom gift, för det är precis vad det är.

För att inte lämna dig som ett enda stort frågetecken så kan jag ge dig exempel på några utav biverkningarna:



SYNPROBLEM

ORSAKAR FÖRÄNDRINGAR I HJÄRNANS KEMI

MENSTRUATIONSPROBLEM

KAN ÄNDRA MÄNSKLIGA HJÄRNFUNKTIONER OCH BETEENDEN

HJÄRNTUMÖRER OCH ANFALL

HJÄRNSKADOR

FOSTERSKADOR

EPILEPSILIKNANDE ANFALL

CANCER

ALLVARLIG HUVUDVÄRK

TRÖTTHET

BLINDHET

HÖGT BLODTRYCK

DIARRÉ

POLYPER I NÄSAN

SVÅRIGHETER ATT FOKUSERA OCH SE KLART

MIGRÄN

ÖGONINFEKTION

URTICARIA - ALLVARLIGA UTSLAG SOM KLIAR OCH SVIDER

EKSEM

ASTMA

KRAMPER

MAGSMÄRTOR

SMÄRTOR I MUSKLER OCH LEDER

HALLUCIANTIONER

ILLAMÅENDE



Det här är långt ifrån alla biverkningar, men nu vet du iaf om några av dom!

Att fortsätta äta sockerfria tuggummin efter det här vore rent ut sagt idiotiskt.

Och jag tror inte alls att du är en idiot.

Det finns inte många alternativ för dom som väljer att inte äta sockerfritt, förutom vanliga godis tuggummin. Dom är inte precis en höjdare men om man verkligen tittar på det så är det ju ganska självklart att det är värt att ge upp några fjuttiga tuggummin för att inte råka ut för antingen några av dom ovanstående biverkningarna eller dom jag inte har nämt här.

Jag är säker på att du vill dina barns bästa och inte vill du väll då låta t.ex din dotter äta tuggummin som kan ge allt ifrån menstruationsproblem till fosterskador när hon ska föda sitt egna barn.

Det är upp till dig vad du stoppar i dig och dina barn, men jag tror nog att efter att du läst det här förstått vad som är bäst för er alla.

Ser du även nån av dina vänner stoppa i sig det här giftet så gör dom en tjänst och berätta för dom vad dom egentligen utsätter sig för genom att äta sockerfria saker. Precis, jag säger saker för att det är självklart inte bara tuggummin det finns aspartam i.

Det finns i allt från läsk till godis, yoghurt juice o.s.v

Ett tips är att ska du köpa något som det står sockerfritt på, läs då noga igenom ingrediens listan, det finns i det du minst anar.



Jag skriver inte alls det här för att tvinga dig till något eller för att köra över nån med information, utan bara för att jag vill, även om jag inte känner dig, att du och din familj ska må bra, precis som jag vill att min egen och andra familjer ska göra det.



Tack för en jättebra blogg,

Benudrar dig för att du får både träning och familj att gå ihop.

Det du gör är skithäftigt!

Ska fortsätta läsa din blogg, och lycka till med tävlingen i December. :)



Stor kram / A

2008-08-10 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0