The break down

Tänkte förklara lite snabbt hur det var tänkt med dieten eftersom jag får samma fråga om och om igen vilket är helt ok  bara så ni vet :o)

När jag började dieta så vägde jag 67 kg och det mesta jag har vägt var 70 kg så det är rätt mycket överflödigt fett på en kort tjej som jag 160 cm . Min coach P-A kollade min form och såg att det fanns mycket att bli av med och för att se vad som verkligen fanns under skulle vi börja dieten i god tid så att vi kan låda husen dra ihop sig av sig själv i en bra takt .

Han gav mig en kost och tränings schema som alla coacher gör till dom de ska hjälpa  och jag började dieta 31 mars 2008 . I början var det lite strul kroppen ville inte lämna ifrån sig fett och vi hittade till slut en kost upplägg som jag svarade väldigt bra på . Inte nog med att jag sköte kosten till 100 % jag tränade på riktig bra . Jag tävlade mot mig själv under mina cardio pass . Mitt mål var att alltid göra bättre under näst kommande pass och detta har varit väldigt bra för just mig för det motiverade mig . P-A är en grym coach som ger sin fulla stöd och det är allt eller inget som gäller. Vi diskuterade detta redan från början att ska vi göra detta gör vi det bra annars får det va !

Med min vilja och hans hjälp man kan inget annat än att få en bra resultat och han har tänkt ut allt in i det minsta detalj så jag gör precis som bara han säger . Ni som har sett honom tävla vet att han sviker oss inte med att komma in i dålig form . Ska han göra något det är proffesional och inget annat .

Yes det är 15 veckor kvar och jag är i väldigt bra form och vet ni vad det änns så skönt . Jag behöver inte stressa alls och kan planera nu i lugn och ro . Jag kan tänka på vilka sorts skor ska jag beställa för tävligen , hur vill jag ha min baddräkt och mina bikinis , färger , smink , ja you name it men främst öva poseringen för det är det viktigaste. Jag är van att planera mycket för att slippa stressa . Och dieten känns BRA jag är inte hungrig vi har sänkt cardio , vi har ökat maten och bara det är underbart för jag är en kvinna som gillar mat :o) jag har det helt enkelt bra tycker jag själv. Allt fungerar bra under dieten och visst har jag justerat små problem men det är en bagitell .

P-A skulle inte tillåta någon av hans klienter att bränna ut sig och jag ville verkligen få det sagt . Han har trotts allt en fru Petra som kom VM 8 och båda har dietat med små barn så dom vet mycket väll var mina gränser går och vi kommer bra överens om hur dieten ska fortsätta ändå fram till dec .

Så oroa er inte jag kommer inte försvinna helt har 6 par ögon som har stenhård koll på mig :o) och jag känner mig trygg .
Jag ska köra bodyfitness inte byggning :o9 så inte kommer jag in tok hård.

Jag tror jag tog upp allt har ni några frågor så kan ni ställa dom . Vill ni ha hjälp med att komma iform eller med kosten så finns P-A'a länk under mina länkar och jag tror han har fullt upp nu men ni kan kolla med honom .

Lämnar  er nu med en grym bild tagen av Andreaz

Kommentarer
Postat av: Linda

Måste faktiskt erkänna att jag faktiskt också tänkte precis samma sak och sa till Andy: Grymt bra form hoppas hon inte försvinner bara :-)

Men jag är säker på att du har 100% koll på vad du gör för det ser grymt bra ut...!



Keep up the good work som man säger ;-)



Linda

2008-08-20 @ 15:15:46
Postat av: Tess

Grym bild! Sweet!

2008-08-20 @ 15:26:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Erika

Kul att följa dig vanessa! Är det ok om jag länkar till dig? Fortsätt kämpa på:)Ser bra ut- i af det som bilderna och texten säger:)Ha en bra dag!

2008-08-20 @ 17:24:34
URL: http://www.metrobloggen.se/erikaemigrant
Postat av: Vanessa

Hej Linda

Jo många har tänkt så och det var dags att få ner det i text ;o) såg inte dig på najaden igår :o(

2008-08-20 @ 17:30:21
Postat av: Vanessa

Hej Erika

Ja du får länka jag gör detsamma tjejen . Kul att du tittar in :o) ska heja på dig på SM

2008-08-20 @ 17:31:54
Postat av: Vanessa

Tja Tess

Tack bruden :o)

2008-08-20 @ 17:33:01
Postat av: Erika

Great! Det är ff jag kommer köra. Inte sm:)

2008-08-20 @ 19:03:07
URL: http://www.metrobloggen.se/erikaemigrant

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0