Härligt känsla i kroppen

Idag när jag var ute på min promenad kändes det så otroligt bra i kroppen . Kändes som om jag ville explodera av glädje . Hmmm konstigt va ska man inte känna sig låg ?  För jag har lite mindre mat för att få bort all våtksa jag hade lagt på mig . Och gårdagens pass gick bättre än jag hade förväntat mig .

Personligen så tycker jag att det har mycket att göra hur man  mår metalt. Jag klarar nog rätt mycket innan jag känner mig helt slutkörd och det är nog tack vare att man har barn, plus mera kolliar i helgen ;o)  . Hur som så känner jag att jag är i en period som jag känner mig glad och lycklig lottad. Då ska man inte klaga .

Tro mig inte fel jag har jobbiga perioder i min diet där suget är stor efter bröd, flingor, ja you name it i want it . Jag har på något sätt hittat det som funkar för mig och sedan gör det  mycket att ha en bra team bakom sig som guidar en när man känner man är på väg åt fel håll.  hahaha

Ska få formen på plats igen och sedan ska jag ta lite snygga bilder. Har en vän till mig som vill ta lite coola bilder så det ska bli riktig kul.  Nästa vecka blir nog att köra ett bra race igen så det är bara att vara bered på det. Håller på planera lite också inför Dec så att jag behöver inte tänka så mycket längre fram .

Kan berätta lite roliga saker som har hänt på mina låga dagar och det värsta är nog att en anställd fick 2000 kr för mycket på sin lön trotts att lönen var redan uträknad av min kollega och jag skulle bara lägga in betalningen på internet banken ........ Kan man kalla mig Ådi ......... yes you can ........LOL En annan sak som har hänt att medans jag skrivit brev  som  försvann alla mina tankar som jag skulle kommunicera och där satt jag i min stol och kände mig otroligt dum i huvudet.
Annars har jag inte gått åt fel håll under mina promenader än *asg*   Dock det knäppaste var en fredag morgon efter 90 min så kunde jag inte väga min havre korrekt jag skulle plusa och jag brukar räkna ihop det fort men den morgon gick det fan i mig trög . Hade svårt att plusa 6 gram  fick börja om 4 gånger för att vara säkert jag räknade rätt och gissa om man är lagon irriterad då . Så mkt kan hända men resan är rolig trotts allt för det är så nytt för mig.

Under en diet det är lätt att man använder ordet JAG mycket . Jag behöver äta nu . jag behöver träna nu , jag behöer mmmm jag jag jag och gissa hur man har fått ändra på det. Visst är det Jag dom dietar men jag har fortfarande en familj så det är vi som ska äta och vi ( jag och min man ) som ska träna . Gillar inte känslan av att vara EGO för jag är inteen sån människa. Diet påverkar till en vis del familjen å som att kanske jag orkar inte alltid sitta och njuta av middag med dom . Eller sittea framför tv och äta chips och godis en lördag kväll . Men det är teporärt och visst min resa är lång men det är det som krävs för att komma in bra och inte stressa kroppen ihjäll.

Sedan hjälper det att prata med andra som har dietat inför en tävling för då känner man sig lagon normal med det man upplever. Mat nojan när man är som mest sugen på nått .

Ja lite tankar jag har tänkt på hoppas ni gillar att följa den här resan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0