En glad morsa = glada barn

Föräldrar påverkar barnens humör rätt mycket om man tänker efter . Är man nere så ser barnen det och dom kan bli oroliga och ledsna. Dom bryr sig så otroligt mycket att ibland glömmer man det när man är så inne i sitt. Men Jag har mått bra och har jag känt mig låg i slutet av dagen så harjag berättat det och förklarat varför . Jag har så pass stora barn att de förstår vad jag kommunicerar.

Imorse så klev jag på vågen och vätska hade inte släpt och som en sur kärring men på ok humör sprang jag genom dören och påbörjade min cardio . Lätt att gå upp men svårare att gå ner utan att behöva sänka på tok för mycket. Jag jagar inga minus just nu på vågen men vattnet får gärna försvinna nu . Ute så sjöng jag på dom låtarna jag kunde texten till och allt kändes underbart. Det finns bara ett sätt att ta sig i mål och det är genom att kliva över berget.Man börjar känna igen folk ute som antigen jobbar, går eller cyklar och de börjat hälsa.

Väll hemma så var barnen uppe . Martin kollade på TV och Neo Mysade med sin pappa i sängen ;o) vilken mysig syn. Fixade glad frukost till alla Neo fick mannagryns gröt , mamma åt stor portion havregryn :o) och Martin åt cornflakes och en macka till . David kom upp lite senare och jag hade gjort två smörgåsar med ost och kalkon med skivade tomater på och han tog sin protein drink till . Fjortisen tyvärr sov ;o) ingen morgon pigg människa just nu . Men stämningen var toppen och alla var glada . Kan dagen börja bättre? tror knappast det för min del. Familje bandet är viktig även om man är på diet. De är en del av ens liv .

Martin var så glad han slog en pose som han gillar bäst och det var en dubbel biceps

Inte dåligt för en 10 åring kille. Hans idoler ja det är inte så svårt att lista ut va pappa och P-A ;o)

Igår kändes det mer verkligt att tävling närmar sig när man har skaffat tävling licens . Jag personligen tänker inte så mycket och pratar inte så otroligt överdrivet om tävligen eftersom det är trotts allt 4 månader kvar och vill ha bra distans till det annars tycker jag att det är lätt att det blir det enda man tänker på .

Har vid flera tiffälen träffat vänner eller bekanta som vill bara prata träning och då känner man sig trött och spyfärdig för det finns så mycket mer jag vill prata om än just det. Jag brukar fint byta samtals ämne och behövs det så säger jag till att jag vill helst prata om andra saker. Jag är trotts allt en 3 barns mamma som gärna delar med sig om råd och får råd av andra mammor . Mamma  rollen kommer inte med en handbok direkt man får hela tiden tänka och agera från det man tycker är bäst för sitt eget barn och familj . Mår inte en person bra i familjen så påverkas resten .

Igår kom min son Martin och bekräftade vilka bra föräldrar jag och David är och gissa om det kändes skönt att höra för som förälder brukar man ha rätt höga krav på sig själv. Man vill vara den bästa förälder man kan bli . Min dotter kom in och sade att det var länge sedan vi shoppade ;o) kan man säga att tonåren kommer med storm och jag börjar vänja mig och låter henne vara. Vill hon sminka sig ja det får hon göra dock med måtta och jag ger henne lite råd också så det ser så naturlig som möjligt men det är absolut inte det som är inne just nu bland fjortissarna. Nej man ska ha brun kräm så man ser tydliga kant linger och gärna en färg som man ser onaturlig brun .................gaaah men det är ett fas hon får uppleva har jag bestämt. Lättare att hon sköter sig och är mer öppen med mig.

Min vännina Kattis har påbörjat nästa steg i hennes diet som jag hälper henne med. Jag lägger absolut inte upp en diet schema åt henne för det är hon som ska hitta hur mkt av vad hennes kropp kan ha för att hålla en bra vikt. Hennes önskemål är att gå ner 10 kg till fram till december och det kommer hon klara. Jag kommer kanske få kolla över att hon får isig tillräkkligt men annars kommer jag vara promenad kompis för hon tycker jag går för fort ;o) Hon ska hitta en livstil hon kommer kunna hålla och trivas med .

David diet närmar sig också och det ska bli kul att få hjälpa honom lika mkt som han har hjälpt mig . Mest av allt är jag så nyfiken vad han har under och hur mkt vi har lyckats förbättra hans fysik sedan han började . Shit va spännande. Jag kommer få sköta hans mat för det mesta för jag har mer tid då han jobbar rätt långa dagar och jag har ju redan rutinen inne.

Detta inlägg blev lång idag men godmorgon till er alla och jag är så glad att ni är många som gillar min blogg . Resan är inte över än så please stay seated and enjoy the ride ;o)

Vi hörs igen senare nu ska jag till globen .
PÖÖÖÖSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0